Sv: Nej, dressyr är inte en snobbsport. Eller?
Och för mig framstår alla som har fått stöd och backup av sina föräldrar som bortskämda snorvalpar så visst är det olika grader i helvetet.
Jag ser dock lektras uttalande om den hårda vägen som ett hån mot de flesta , ungdomarna idag går inte den hårda vägen dom blir curlade som bara den på en räkmacka om man jämför med hur det var för dom flesta förr.
Nu har jag läst igenom hela tråden o i MINA ögon så handlar det om vilken grad i helvetet man befinner sig! Dvs jag tar mig själv som exempel: Stadsunge med föräldrar utan pengar o utan hästintresse, fick aldrig rida på ridskola för det fanns inte pengar till det. Bar ut tidningar i 2 år och kunde då köpa ett russföl. Bar ut tidningar varje helg o betalade stallhyra, 11-14 år gammal. När fölet var 4 o skulle ridas in var jag för stor...
Att jämföra mitt hästliv med t ex lektras ja då har lektra åkt räkmacka men jämför man lektra med SHBK då har lektra slitit häcken av sig!
Så olika grader i helvetet, det är nog vad tråden mynnar ut i även om TS tänkte sig nåt annat. För mig framstår ju ALLA som fått färdiga hästar som bortskämda snorvalpar!
Och för mig framstår alla som har fått stöd och backup av sina föräldrar som bortskämda snorvalpar så visst är det olika grader i helvetet.
Jag ser dock lektras uttalande om den hårda vägen som ett hån mot de flesta , ungdomarna idag går inte den hårda vägen dom blir curlade som bara den på en räkmacka om man jämför med hur det var för dom flesta förr.