Neeeeeeeeej!!!!!

Men så gräsligt jobbigt.
Vilken fruktansvärd väntan.
Tag hand om er själva på bästa sätt.
Glöm inte bort att äta, gå på toaletten, dricka kaffe och te samt prata med varandra.

Nu är jag ensam hos mamma som sover lugnt och tryggt, tidigare idag var hon orolig, rosslig och visade små tecken på smärta men de har fått ordning på det, så just nu är det stabilt. Det är skönt.
Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är "bitter" över alla "valborgsfirare" på fb...typ "jaha, festa och ha kul ni, medan jag sitter här med mamma..." men det är säkert en helt naturlig tanke - för det var ju inte så här det skulle bli! :(
Längtar tills att de kör in en säng åt mig, för nu är jag så trött att jag inte kan hålla ögonen öppna nästan :o
Måste erkänna dock att det är skönt att vara här själv, så kanske känslorna kan släppa loss lite, det vore nog bra.
Kram på er, och tack för att ni finns! :love:

Så skönt det låter att du och din mamma får vara ensamma med varann nu. Hoppas du också får sova.

Jag är nästan rörd över all värme du möter här. Vad ska då inte du vara?

Nu är jag ensam hos mamma som sover lugnt och tryggt, tidigare idag var hon orolig, rosslig och visade små tecken på smärta men de har fått ordning på det, så just nu är det stabilt. Det är skönt.
Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är "bitter" över alla "valborgsfirare" på fb...typ "jaha, festa och ha kul ni, medan jag sitter här med mamma..." men det är säkert en helt naturlig tanke - för det var ju inte så här det skulle bli! :(
Längtar tills att de kör in en säng åt mig, för nu är jag så trött att jag inte kan hålla ögonen öppna nästan :o
Måste erkänna dock att det är skönt att vara här själv, så kanske känslorna kan släppa loss lite, det vore nog bra.

Kramar, jag och Elin sitter ensamma vi med här.
Så jag sänder en extra tanke till dig ❤️❤️❤️

J
Så skönt det låter att du och din mamma får vara ensamma med varann nu. Hoppas du också får sova.

Jag är nästan rörd över all värme du möter här. Vad ska då inte du vara?
Jag sover aldrig så gott som när jag är på sjukhus :p (åtminstone inte under "normala" omständigheter) så jag hoppas att natten blir lugn för oss båda! ♡
Jag år mer än rörd över allt stöd, alla fina ord, all värme...det är obeskrivligt! :love:
Mamma har en "dagbok" som vi får skriva i (även personalen skriver) och där står också så himla fina saker :love:
Idag hade kusin och hans mamma (vår klippa, och familjens bästa vän :love:) skrivit så fantastiskt vackert att jag blev så rörd så jag grät nu när jag läste...
Jag vill tro att mamma känner av all värme och kärlek som flödar omkring oss nu, från er, från släktingar och vänner, och från oss i familjen. Jag vill tro att hon gör det, så då väljer jag att tro det...det känns bra :)

Många varma kramar härifrån, jag beklagar något så enormt. Som många andra finner jag inga ord, men jag blir glad över alla fina Bukefalister som kan erbjuda stöd och hjälp :love:
Ta hand om dig!

Håll henne sällskap så länge du orkar. Men glöm inte att sova mellan varven.
Jag är noga med att ta hand om mig själv på bästa sätt, så att jag kan vara bästa tänkbara stöd till både mamma och mig själv...sover/vilar, äter, hämtar friskluft, gör mindfulnessövningar, löser korsord o.s.v. behöver jag prata med någon utomstående så finns kuratorn.
:)

Du är i mina tankar hela tiden. Jag vill skriva att du är så klok och stark och att jag beundrar dig för det, men det är ju så fruktansvärt att du ska behöva vara i den här situationen att jag inte vill göra det.

Dina tankar om att du känner dig bitter för att andra ska roa sig och ha kul ikväll tror jag är något som många i din situation upplever. Du är mitt inne i vad som sannolikt är en av dina svåraste stunder i livet. Ditt liv stannar upp och du möter en chockartad kontrast när alla andras liv fortsätter som om inget har hänt. Att andra dessutom kan skratta, festa och ha roligt blir obegripligt.

Jag är också en av de som följt tråden i tysthet och överväldigas gång på gång av den sorg och glädje som strömmar ut genom alla ord och meningar, den otroliga sammanhållning som buke erbjuder och kan inte annat än imponeras över din styrka @whwycd och din klokhet. Ta hand om dig! :love:

Inget party här heller, jag blir ensam med katterna :) jag tänker på er och tycker du är så stark. Det är jävligt just nu men jag lovar att det kommer att bli bättre. Bara var med din mamma och ta hand om dig.

*stor kram*

PS Katterna kurrar åt er också DS

Massor av styrkekramar från mig också - det gör mig så ont att läsa vad du går igenom! Samtidigt blir jag rörd och glad av att se hur fint stöd du får från världens bästa forum och andra människor omkring dig. :love: Jag håller alla tummar jag har och tänker på dig och dina nära & kära!

Jag är noga med att ta hand om mig själv på bästa sätt, så att jag kan vara bästa tänkbara stöd till både mamma och mig själv...sover/vilar, äter, hämtar friskluft, gör mindfulnessövningar, löser korsord o.s.v. behöver jag prata med någon utomstående så finns kuratorn.
:)

Bra att du är noga med dina egna behov. Har tänkt på er mycket under dagen... många tankar har det blivit. Och böner. Har inga svar men väldigt många frågor. Och känner så med dig och din familj. Tänder ett ljus för din mamma och er alla och hoppas att hon inte ska behöva uppleva smärta eller ångest innan det tar slut. Vi finns här.

Kära lilla du.... Tiden står stilla, ändå fortsätter världen utanför som om inget hade hänt. I ett parallellt universum.
Känner du hur värmen strömmar mot dig från alla oss som tycker om dig och ömmar för dig nu?

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 151
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 903
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka