Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Imorgon ska de göra sista försöket att väcka henne och sista kollen av hjärnan, därefter tas beslut i samråd med läkare om huruvida det är värt att försöka ens. Ingen av oss vill att hon ska sluta som ett kolli om det finns minsta risk för det.
Hur det går till rent praktiskt vet jag inte, men risken finns att detta "slutar" imorgon
Hur fan ska jag/vi klara detta???!![]()
Ingen av oss vill att hon ska sluta som ett kolli om det finns minsta risk för det.
Hur det går till rent praktiskt vet jag inte, men risken finns att detta "slutar" imorgon
Hur fan ska jag/vi klara detta???!![]()
Åh nej, läste tråden i början och trodde det gått väl. Jag beklagar verkligen och tänker på dig, det är en fruktansvärd chock och förlust att förlora en förälder för tidigt, men man överlever - och det kommer du också att göra. Det är väldigt fint att se hur Buke sluter upp dessutom. Var rädd om dig!Tack än en gång för alla kloka ord och tankar. Jag tar till mig precis allt ni skriver! Ni är så himla fantastiska allihop!
När jag kommer hem ska jag ringa en tatuerare, jag ska tatuera in samma motiv som det mamma har, fast större. Det känns rätt i hela själen...och det får bannemig kosta precis vad det vill!
Fick även en jättefin bild på henne av pappa. En bild som visar precis hur jag vill minnas henne - frisk, pigg och välmående där hon gör något som hon verkligen tycker om att göra. Jag ska köpa en riktigt fin ram till den.
...och fortfarande har jag svårt att förstå att det är mamma jag skriver om...![]()
Ja...jag ska försöka vara med så långt det går...undrar hur de gör rent praktiskt när beslutet om att inga fler åtgärder ska göras?Kommer du att vara där i morgon?
De kommer kanske att helt enkelt stänga av maskinerna så att kroppen helt enkelt ger upp helt. Det var så de gjorde på min systerson när det efter 48 timmar lång undersökning av hjärnan meddelade att han var hjärndöd och inget mer fanns att göra. Det var jobbigt att vara med och om du har möjlighet att ha något extra stöd, en riktig vän till dig, som kan fokusera på just dig, så ha med det i morgon.Ja...jag ska försöka vara med så långt det går...undrar hur de gör rent praktiskt när beslutet om att inga fler åtgärder ska göras?
Låter de henne bara ligga och försvinna av sig själv, Eller kommer de "koppla bort" henne från allt livsuppehållande, men se till så att hon inte lider/har ont?
Kommer vi att få någon form av stöd?
...fan...!![]()
Kommer vi att få någon form av stöd?
@Enya - det är nog så det kommer att bli. ..kanske redan idag!
@Tarnin - det är just så mamma har det
Jag tror det börjar sjunka in nu - och jag är mer arg och bitter än ledsen.
För mig har ilskan alltid varit ett enormt problem, folk drar sig undan sårade, ledsna, rädda, arga (fullt förståeligt) när jag "går igång" och jag är väldigt rädd att ilskan kommer att bli okontrollerbar om inte detta övergår till ren ledsenhet så att jag får ut det på ett funktionellt sätt..men hur?
Folk har nog större förståelse för om jag gråter 24/7 än skriker åt de som bryr sig/försöker hjälpa...
Kanske skulle fly fältet?
Men det lär ju bli lika illa oavsett vart jag i så fall tar vägen.
Skit.
@lil-sis - Edwind vore nog ett bra sällskap när jag kommer hem...fast jag vet ju inte när det blir, eller hur...![]()