Nätdejting!

Rosenblad

Trådstartare
Vilka här har testat nätdejting och vad är era erfarenheter ifrån det? Jag vill höra om både the happy times och dem mindre happy . . ;)

Vilka av dem olika sajterna kan ni rekommendera? Vilka av betalsajterna är bäst? Finns ju huur många som helst!

Sv: Nätdejting!

Jag kan rekommendera nätdejting, men man får räkna med att träffa ett par personer innan man hittar rätt (är min erfarenhet).
Var medlem på Happy Pancake till och från ett tag, träffade både stollar och trevliga killar därifrån. Tycker det hänger en del udda personer just där, på gott och ont.

Fick en gratisvecka på match i vintras och provade för skojs skull. Hade inte räknat med att hitta någon, men råkade snubbla över Mr. Right. Efter att min vecka var slut och hans internet lagt av brevväxlade vi ett tag. Det sa klick första gången vi träffades och ett halvår senare har vi precis flyttat till hus på landet och ska hämta hem valp om en månad.
Skulle aldrig träffat honom utan nätet trots att vi bodde i samma lilla stad. För mig blev det väldigt lyckat! :-D

Vilken dröm-historia, grattis till er :D

Jag har också vart med i Happy Pancake och träffat en del *host* udda personer därifrån ;) och tänkte nu våga mig prova på någon betalsajt i hopp om om att det finns fler seriösare där, men vet bara inte vilken. Hade du tyckt det hade varit värt att betala för Match?

Jag hittade min på SprayDate. :D Jag var in på hans sida och tyckte att han verkade söt och rolig, men skrev ingenting. Han bodde i staden som jag hade planer att flytta till men då det låg långt fram i tiden kände jag att det inte var någon ide. Däremot skrev han och tio dagar senare var vi tillsammans. :p Vi har varit tillsammans snart två år och är sambos sen i januari.

Jag har även provat Match och åtminstone då, för 2,5-3 år sedan, tyckte jag det var en av de bättre dejtingsiterna.

Det är kul med nätdejting! Men jag håller med om att man får räkna med att träffa ett gäng innan man hittar nåt intressant... Och man får räkna med konstiga mail osv. Men det är ett ypperligt sätt att hitta människor man annars aldrig skulle träffat!
Jag har träffat några stycken från nätet under åren, från olika sidor. Några jättetrevliga, några lite udda men de flesta har varit trevliga och normala människor iaf! :D Sen att inte klicket alltid funnits där är inget att göra åt, men alltid bra att testa! Man får sålla lite men hittar man nån som verkar trevlig och vettig tycker jag att det bara är att köra på - jag tycker oftast det är bra att ses rätt tidigt innan det bara blir en massa mailande och man bygger upp förväntningar. Bättre att ses snabbt och se hur det känns på riktigt!

Happy pancake är en rätt schysst gratissida. Träffade min pojkvän där. :) Vi började maila förra sommaren, och blev vänner på fb. Men eftersom vi bor i olika städer blev det inte av att vi träffades och det rann ut i sanden. Men under hösten märkte jag att han verkade vara en rätt skön typ så innan jul skickade jag ett mail och tog upp kontakten. Kändes lite konstigt men jag tänkte att jag ju inte har så mycket att förlora :D Sen träffades vi första gången i januari och nu planerar vi att flytta ihop - det börjar bli rätt jobbigt med 30 mil emellan :)

Jag hängde på Happy Pancake även jag men hann bara träffa en av de killar jag mailat med, eftersom han visade sig vara rätt! :)
I september har vi varit ihop i två år och i januari flyttar jag äntligen till honom i Götet då mitt plugg i Växjö är slut! :)

Min bror är sambo och förlovad med en tjej han träffade på Spray och min syster är gift och har precis fått barn med en kille hon träffade på Match.
Så, nätdejting funkar finfint! ;)

Provade på HP efter massa övertalning av kompisar. Visade sig vara ett lyckokast, vi har varit ihop i snart 3,5 år och bott ihop i 3. Vår son är 1,5:p
Var enda killen jag träffade, eftersom jag skulle ha en med hund:p

Shit vilka härliga solskenshistorier för många utav er :D så roligt!

Jag tycker bara att det vart massa knäppisar på HP, eller att de bara ute efter en sak. Hmm, kanske ska tänka om och ge det ett tredje försök . . ;)

Men skulle ni kunna tänka er att betala för en dejtingsajt? Är ju ganska dyrt, i alla fall för mig som är fattig student :o Ligger på cirkus 150 kr per månad för 6 månader, eller runt 200-220 kr per månad för 3 månader. Hade ni tyckt att det är värt det?

Svårt att säga i förväg. Allt beror ju på om du träffar någon kul eller ej! :)

Men jo, det hade jag kunnat tänka mig :)

Även jag har träffat min sambo via nätdejting, på Happy Pancake :) Visst får man sålla lite men de jag träffade irl var alla helt normala.
Jag vet inte riktigt om jag skulle betala, inte med den ekonomin jag har för tillfället i alla fall (också student). Men å andra sidan, träffar man den rätta så är det ju helt klart värt det ;)

Jag har bara dåliga erfarenheter, dom flesta verkar bara vara ute efter nåt löst dom kan ha för en stund, och verkar rädda för att binda sig min kompis har väl ungefär samma erfarenheter, vi har kört badoo och happy pancake båda två.
Man ska väl inte dra alla över en kam, det kanske finns guldkorn..

Jag har testat, och det funkade inte för mig. Men jag tror att det beror mycket på att jag bor där jag gör också, utbudet är inte stort och det är i princip omöjligt att kunna träffa någon från ett annat län eftersom jag bor i änden på världen. :meh: I storstadsområdena (eller i alla fall i städer med hyfsade förbindelser med andra delar av Sverige), tror jag att utbudet är betydligt bättre.

Jag har enbart testat Happy Pancake, allt annat ansåg jag för dyrt med studiemedel. Mycket möjligt att folk är mer seriösa på en sida där de tvingas betala, de jag råkade ut för verkade enbart intresserade av en sak. I och för sig verkar det vara killars åsikt om mig IRL också...

Jag har testat Happy pancake, inte träffat någon men mailat lite. Inte alls min grej, men sidan var det väl egentligen inget fel på. Det fanns folk som var ute efter förhållande och de som bara ville ha kortare bekantskaper, en del verkade väl helt normala, andra lite mindre. Men det var som sagt inte min grej så jag har lagt ner det. "Min typ" av killar hänger inte där och jag föredrar att snacka IRL.. mail känns väldigt konstlat för min del.

Men skulle ni kunna tänka er att betala för en dejtingsajt? Är ju ganska dyrt, i alla fall för mig som är fattig student :o Ligger på cirkus 150 kr per månad för 6 månader, eller runt 200-220 kr per månad för 3 månader. Hade ni tyckt att det är värt det?

Äääsch, jag brukar mäta kostnader i öl/drinkar :angel: 150 kr = 3 öl, nu betalar du 3 öl för att få prata med vem du vill (och kunna sluta prata med vem du vill - smärtfritt!), men du slipper besväret att klä på dig dra-in-magen-trosorna och kan istället sitta i pyjamas med datorn i knät och skitigt hår :D

Äääsch, jag brukar mäta kostnader i öl/drinkar :angel: 150 kr = 3 öl, nu betalar du 3 öl för att få prata med vem du vill (och kunna sluta prata med vem du vill - smärtfritt!), men du slipper besväret att klä på dig dra-in-magen-trosorna och kan istället sitta i pyjamas med datorn i knät och skitigt hår :D

Haha klockrent!

Provat match.com för länge sedan. Hittat en vän som troligen kommer att vara min vän livet ut (17 år så här länge), men på grund av diverse omständigheter har det aldrig blivit något mellan oss, även om vi lämnat dörren öppen för det, under förutsättning att bägge är singlar, så klart.

Provade happy pancake i början av året, men hade svårt att "komma in i det". Hade svårt att klura ut vad tjejerna egentligen ville ha ut av att vara där. En hel del verkade betrakta det som en chat-site, då dom varken var ute efter något allvarligt eller något tillfälligt!?

Personligen var jag ute efter något mer permanent. Kanske det avskräckte en del? Tycker inte det borde göra det i vår ålder (34), men jag kanske har fel?

kl

Som motvikt till alla lyckliga sagor här kan jag berätta om mina erfarenheter ;)

Första nätdejten jag träffade i verkligeheten visade sig har väldigt oaktuella bilder på sin sida. Han hade gått upp ett antal kilo sen dess... Visst är utseendet inte allt men jag gillar verkligen inte fett i sådana mängder. Var social nog att följa med hem till honom en liten stund, han var inte speciellt intresserad av städning och hygien heller... Och utöver detta tråkig och fantasilös att prata med.

Internetragg nr två var det väl inget fel på egentligen, men inget klick där ;)

Nummer tre var helt ok, ångrar att jag inte visade mera intresse där, men men...

Nummer fyra var var väl okej, men var nog helt ointresserad av mig. Inte för att mitt intresse heller var översvallande ;)

Nummer fem och den senaste internetdejten fick mig att låta bli att ens logga in på Mötesplatsen på mer än ett halvår... Kunde inte uppträda hyffsat mot restaurangpersonal, ganska oallmänbildad och trångssynt(oattraktivt i mina ögon) och tyvärr låg jag med honom en gång, väldigt tramatisk hur någon kan vara så usel i sängen! Och han hade haft ett längre förhållande innan, stackars hans ex!!! Celibat verkade vara en utmärkt idé efter den hemska stunden...

Jag använder Happy Pancake och Mötesplatsen. Det senare betalar jag 49 kr i månaden för, funkar ju för student.

Hahaha. Jag är nog lite kär i dig tror jag. :love: :D

Var med på MP.
Hade kontakt med ett par killar. En hela tiden och ett par andra som jag småpratade med bara. Den jag hade kontakt med hela tiden började jag sen prata i telefon med (efter 1 månad med mängder av brev dagligen på MP), sen träffades vi och sen blev vi sambos :D

I december är det tre år sen, vi är förlovade sen två :love:
Vi köpte vårt gemensamma hus efter ett halvår och inom två år hoppas vi på att ha en liten.

Ska inte klaga:) Jag träffade min man på hp i januari 2010 och idag är vi gifta och har två barn. Mina "värsta" upplevelser är två trista fikadejter och två korta förhållanden med killar som var trevliga men som jag inte passade ihop med. Jag tycker att nätdejting är kungligt bra när man har kommit dithän att man inte träffar så värst mycket nytt folk. Jag sållade dock stenhårt och träffade (och skrev till) bara killar som jag trodde skulle kunna vara något. Jag var tydlig med vad jag hoppades på, var ärlig med vem jag är och överdrev möjligen något med hur mycket tid och pengar som lades på hästen för att "skrämma bort" dem som inte skulle gilla läget att jag har häst.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 727
Senast: Mineur
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 254
Senast: gullviva
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 285
Senast: Mirre
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka