Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hm nu är hon inte den enda som gjort det så jag finner det intressant att du väljer just henne?Jag ska till stallet och är inte hemma igen innan dl så måste rösta nu.
Jag har inte hängt med ordentligt idag så jag följer ett löfte jag gav mig själv efter @Lobelia s Emil-lek, nämligen att alltid rösta på den som godförklarar sig tidigt.
Så, Mirtai röstar på Theodor eftersom hon godförklarar sig själv
@cirkus sedan är jag lite fundersam över att du svänger så om mig igår? Visst det är alltid tacksamt att bli betrodd på det man skriver, men att du vågar hålla mig som en som givit betryggande svar, utan att ha haft en chans att få info om mig, känns också lite
Du brukar inte våga göra så , vilket får mig att fundera om du vet något om mig för att du sitter i lyan?
Mina tankar runt tvillingarna föddes i Myrtens tanke om att hon skulle leta goda Då insåg jag att det troligen lättare att hitta onda bland de som INTE röstat på Habina med avseende på att det också var 6 röster och troligen fler än 1 ulvröst där (kan ha varit fler än 1 ulvröst på Habina också, men det ser jag som mindre troligt). I samma veva insåg jag att det åtminstone inte var potentiella tvillingar bland just dessa par (som röstat på varann)
Hemma och jättetrött. Jag har haft väldigt hektiskt idag. Hann bara skumma leken på tåget på väg till jobbet (det var då jag skrev ett inlägg) och har sen undvikit att gå in för jag fastnar så lätt och jag har lite väl många deadlines framför mg.
Men - när jag nu började gå igenom leken igen fastnade jag på något jag inte reagerat så mycket på i morse när jag satt på tåget med mobilen. Nämligen @cirkus tvilling-inlägg. Sen ser jag att @quarter4ever lyft det hela på ett bra sätt. För visst är det tidigt att leta tvillingar öppet nu, det tycker jag också. Cirkus svarar på Qs fundering:
Jag sa nog att det var viktigt att leta goda (eller potentiellt goda) efter första DL. När en ulv har rykt är det ofta det jag (jag säger inte att det är så för alla) som jag tycker mig kunna utläsa ur sådana röstningar. Vilka spelare som inte borde (obs!) vara ulvar. Igår tyckte jag att cirkus röst gav henne ett plus i kanten. Idag, när hon letar tvillingar redan nu och sedan svarar Q att det var för att jag skrivit något om att leta goda... Det är väl skillnad på det och namnge specialroller? Det tycker jag är ulvigt. Det tillsammans med att jag reagerade på cirkus spelstil igår gör att jag faktiskt röstar nu så att jag inte missar. För jag är osäker på hur aktiv jag orkar vara senare ikväll.Ber om ursäkt för det!
Myrten röstar på cirkus
Förresten, om nu cirkus är ulv varför diskutera tvillingarna öppet i tråden frågar man sig? Jag gissar att det kan vara för att få reaktioner och kunna utläsa potentiella tvillingar ur det. Det må vara tunt, men jag har känslan av att cirkus döljer äls bakom en skärm av teorier. (Och jag vet, jag har tusen teorier själv!)
svarar på denna även om det är mycket försent- men jag fick samma fråga av @cirkus igår och har redan pudlat på detta antagandet. Om nu någon annan funderar i samma banor så behöver de inte leta bakåt i leken
Väntar egentligen mest på att få höra lite mer från henne, det var mer en första känsla.
Har gått igenom tråden igen, puh...och funderar även på om fio kan vara i lyan. Som skrivet av andra förut, dels rösten som hon liksom kastade in utan att ha läst så mycket enligt sig själv. Sen poängterar hon att
Känns som om det kan vara en undanflykt kanske.
Väntar på att några fler ska skriva så får vi se hur rösten går ikväll.
hm nu är hon inte den enda som gjort det så jag finner det intressant att du väljer just henne?
Jag ser inte riktigt samma sak som du gör får jag lov att säga....
jag har !Vilka fler har gjort det?
nej det behöver inte vara frid och fröjd- men som sagt jag skrev det direkt och dessutom la jag upp det igen när samma fråga kom från LenaH för att förenkla för de som kanske inte hade tid att läsa igenom hela leken - sedan får var och en tolka det som man villDet är ju väldigt enkelt att bara göra en pudel sen är allt frid och fröjd och fläskpannkaka. Jag tycker det var skumt igår och det är lika skumt idag
Och nu har jag läst Theodors inlägg igen och hittar inte vad jag kan ha reagerat på. Det jag tycker mig kunna utläsa är att Theodor skrev ett teoriinlägg med Habina som egentligen den enda misstänkta igår i ett läge där Habina fått röster men innan det var avgjort, och sedan var hon med och röstade ut Habina. Det tycker jag kan tala till hennes fördel. Om det nu inte är så att Habina begick självmord för att dela ut alibin åt höger och vänster.Nu tänkte jag kika på Theodor igen (det var någonting där jag reagerade på men jag vet inte vad), och sedan ska jag försöka hinna kika på övriga också, som jag känner att jag har noll koll på.
hm nu svingar du på rätt bra?Det andra är hennes inlägg där hon uppmanar alla nya att skriva på - det är ju bra att ni gör det såklart. Men jag får en skitkonstig känsla av den uppmaningen. Typ skriv dumheter ni, det gör ingenting... så säger väl bara en som vet vilken sida nybörjarna spelar på - inte är det så särskilt hjälpsamt i allafall tycker då jag.
Jag har gjort det, blir jag utröstad nu?Vilka fler har gjort det?
Ha, äntligen något jag är säker på är fel! Allt annat tänker jag att "så kanske det kan vara?" men att jag är god vet jag.
ha visste väl att det var nån mer- kunde inte komma på vem baraJag har gjort det, blir jag utröstad nu?
hm nu svingar du på rätt bra?
Jag vill mest säga att de inte behöver vara så försiktiga. sedan är det upp till dem och deras spelstil att göra som de känner är bäst ?