Med tanke på Habinas kommentar om inaktivitet så ser jag det som lite mindre otroligt med "självmord" än jag gjort annars, faktiskt. Om det sedan är så vet jag inte - och om det betyder att hemlig är ond och Habina la en alibiröst vet jag inte heller vad jag ska tro om.Jag kikar också på röstningen. Det är nog sannolikt att det döljer sig alibiröster på Habina. De kan ha kommit när som helst som jag ser det. Låt oss säga att även blacksmith är ond så kan även hennes röst vara möjlig alibi röst förutom tanken att rädda sig själv. Det kan ju ha varit så att det gick mot två onda, i så fall så tror jag att LenaH och gabby_ossi lutar på det goda hållet, men om bsf är god så kan gabby_ossi och LenaH lika gärna vara onda. Så all in all - bsf's roll säger kanske lite om LenaH och gabby_ossi. Kanske.
Sen är det ju detta med rösten på hemlig som habina la. Den skaver ju big time. Antingen så är hemlig ond och habina skaffade ett alibi åt hemlig - risken att hemlig trots sin skumma röst på LenaH skulle åka var ju rätt liten (enligt det som nästan är praxis att inte rösta på en nybörjare som dessutom gjort ett så uppenbart misstag) eller så är hemlig god och habinas röst var outgrundlig - var det självmord att hon la rösten där?
Reagreade på detta...Å andra sidan, om lyan är riktigt slug så skulle de kanske från början kunna ha varit ute efter att offra Habina och försökt få ut så många positiva effekter av det som möjligt. Alibi till hemlig om hon nu skulle vara ond, misstankar (skulle också kunna vara alibi eller bara misstänkliggörande) mot cirkus, och alibi till BSF (om hon är ond) som hjälper till att rösta ut Habina samt blir ansatt av densamma för kommentaren om fio. Detta känns iofs lite för lägligt (BSF, Habina och hemlig skulle då eventuellt vara hela 3/4 (?) av lyan) och det känns ju föga troligt så här tidigt i leken.
I och med att jag är lite inne på att Habina "offrat sig". Är det så är det ju inte omöjligt att lyan planerat för att försöka få så mycket positivt de kan ut av det. Och då tänker jag att Theo kanske sitter i lyan och passar på att teoria om detta, men förvränger det så att det ska passa lyan? (=jag vet ju att jag inte är ond...)
Har det?men även spionrader kommit fram även efter deras död ( käk) samma natt
Tja, jag tycker nog ändå det känns olustigt att gräva efter tvillingarna. Nu har de iof inga fler specialegenskaper än att de är tvillingar men ändå - räknar lyan ut vilka som är tvillingar så har de lättare att hitta ängel och spion...Mina tankar runt tvillingarna föddes i Myrtens tanke om att hon skulle leta goda Då insåg jag att det troligen lättare att hitta onda bland de som INTE röstat på Habina med avseende på att det också var 6 röster och troligen fler än 1 ulvröst där (kan ha varit fler än 1 ulvröst på Habina också, men det ser jag som mindre troligt). I samma veva insåg jag att det åtminstone inte var potentiella tvillingar bland just dessa par (som röstat på varann)