jag får kolla upp det Håller på att läsa igenom allt igenJag har bara funderat över relationen Habina - hemlig, inget om BSF så det var säkert cirkus?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag får kolla upp det Håller på att läsa igenom allt igenJag har bara funderat över relationen Habina - hemlig, inget om BSF så det var säkert cirkus?
Hm och hur går dina tankar om mig och BSF då med anledningen av röstlistan?
Ja det var det ( vilket jag också hade för mig ) sedan var det at hon kommenterade ditt inlägg med att hon tönkt likadant så då fick jag för mig att det var detta hon menade ...Jag har bara funderat över relationen Habina - hemlig, inget om BSF så det var säkert cirkus?
Jag kikar också på röstningen. Det är nog sannolikt att det döljer sig alibiröster på Habina. De kan ha kommit när som helst som jag ser det. Låt oss säga att även blacksmith är ond så kan även hennes röst vara möjlig alibi röst förutom tanken att rädda sig själv. Det kan ju ha varit så att det gick mot två onda, i så fall så tror jag att LenaH och gabby_ossi lutar på det goda hållet, men om bsf är god så kan gabby_ossi och LenaH lika gärna vara onda. Så all in all - bsf's roll säger kanske lite om LenaH och gabby_ossi. Kanske.
Sen är det ju detta med rösten på hemlig som habina la. Den skaver ju big time. Antingen så är hemlig ond och habina skaffade ett alibi åt hemlig - risken att hemlig trots sin skumma röst på LenaH skulle åka var ju rätt liten (enligt det som nästan är praxis att inte rösta på en nybörjare som dessutom gjort ett så uppenbart misstag) eller så är hemlig god och habinas röst var outgrundlig - var det självmord att hon la rösten där?
Dwet har du helt rätt i. LenaHs röst faller inte under räddingsröst-facket, det är det bara Gabby_Ossis röst som gör ( OM nu BSF är god - är helt med på din tanke att hon lika gärna kan vara ondjag fattar inte din tanke om LenaH ska ha lagt en räddningsröst på bsf när hon röstar som nummer 3 innan Habina ens fått några röster.
och jag tänker mig tom ett scenario då det kan ha gått åt tre håll:gud vad jag är inne på det i denna lek - att alibin kan gå åt två håll)
Har du lust att förklara för en förvirrad nybörjare vad du menar med biten om tvillingar? Är det bara "inte Habina"-rösterna du tänker på? Och menar du att du kan se vilka som inte är tvillingar eller att du inte kan se vilka som är tvillingar?Jag vill granska rösterna även på de andra kan jag känna.
Om ingen alibiröstat på habina så har vi kvarvarande ulvar bland
hemlig ->LenaH
LenaH -> bsf
Snurrfian ->q
Derring-Do ->cirkus
Gabby_Ossi ->bsf
Mirtai -> q
Gee - näää, det känns för osannolikt det blir alldeles för få att sortera fram 3 (?) ur.
Det gör att det nästan måste finnas alibi-röster.
Av dessa röstkonstellationer bör vi inte finna tvillingparet i allafall även om enstaka av dom förstås kan vara tvilling,. Om vi nu ska se vilka möjliga goda som finns ( @Myrten )
Har du lust att förklara för en förvirrad nybörjare vad du menar med biten om tvillingar? Är det bara "inte Habina"-rösterna du tänker på? Och menar du att du kan se vilka som inte är tvillingar eller att du inte kan se vilka som är tvillingar?
Ok, då är jag med. (Att ingen är tvilling med Habina hade faktiskt tom. jag räknat ut, smart va?)Tvillingarna lär inte ha röstat på varann!
hemlig ->LenaH
LenaH -> bsf
Snurrfian ->q
Derring-Do ->cirkus
Gabby_Ossi ->bsf
Mirtai -> q
Med största snnolikhet är dessa inte tvillingar med varann - tex du och jag eller Mirtai och q. Däremot så kan Mirtai vara tvilling eller du. Men inte ihop med q resp mig.
Sen vet vi ju att ingen av de som röstat på habina är tvilling med henne heller - men de kan ju också vara tvilling med vem som helst annan
Men hur skulle min röst på bsf kunna varit en räddningsaktion för Habina? Hon hade ju inga röster när jag la min röst?!?19.05 hemlig röstar på LenaH
20.31 Habina röstar på hemlig
20.41 LenaH röstar på Bsf
20.47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20.48 cirkus röstar på Habina
20.49 quarter4ever röstar på Habina
20.49 Derring-Do röstar på cirkus
20.53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20.53 Blacksmithfarm röstar på Habina
20.57 Theodor röstar på Habina
20.57 Fio röstar på Habina
20.57 Mirtai röstar på Q
20.59 Myrten röstar på Habina
Övriga röster i DL1
Hemlig röstar på LenaH, ser att en del funderar över om det sedan kan vara så att Habina röstar på Hemlig för att ge "alibi" åt något håll, beroende på hur lynchen går. Även jag har liknanade tankar så håller det som en möjlighet.
Jag ser även en annan möjlighet och det är att hemlig röstar på LenaH med sin konstiga teori för att bygga alibi för LenaH om nu båda är onda
LenaH och Gabby_Ossi är med sina röster på BSF de som kan ha försökt "rädda" Habina så det är i förlängningen av den tanken jag funderar ett varv till på hemligs röst på LenaH. Hm
Förutsatt att BSF är god då. Npgon skrev ( cirkus? kanske rättelse: det var Theodor såg jag !) ?) att även om BSF också skulle vara ond så är ju rösten på Habina förklarlig, fast då kan jag ju se att BSF lika gärna kunnat rösta på tex mig , för att om möjligt kunna vända bort lynchen från i så fall 2 onda? Men visst det kan vara tjuv och rackarspel på hög nivå och alibitänkande så det stänker om det, men ändå inte den rimligaste tanken i det hela ( tycker jag då)
Snurrfian röstar på mig, kan vara en god som tyckte att jag misstänkte henne, kan vara en ond som vill rösta på något den kan hitta , behöver som sagt se mer av Snurrfian för att kunna säga något
Derring_Do nykomling som inte skrivit så mycket och som lägger en uddaröst på cirkus, som jag faktiskt tycker var bra motiverad för att vara första rösten i första leken ( ) Känns inte som en ulvröst i vilket fall, då borde den lagts på någon annan för att jämna ut mot Habinas 2 röster )
Mirtai som röstar på mig , nojjar över att jag och cirkus kan vara onda ihop. Hm kan också vara vad som helst, hon är bra på att smyga med Mirtai om hon är ond. Men kan ju lika gärna vara en god som inte var övertygad om att drevet mot Habina var rätt ute sas.
Inte direkt svar till dig utan mer allmän kommentar efter att ha läst ditt inlägg.Jag vill granska rösterna även på de andra kan jag känna.
Om ingen alibiröstat på habina så har vi kvarvarande ulvar bland
hemlig ->LenaH
LenaH -> bsf
Snurrfian ->q
Derring-Do ->cirkus
Gabby_Ossi ->bsf
Mirtai -> q
Gee - näää, det känns för osannolikt det blir alldeles för få att sortera fram 3 (?) ur.
Det gör att det nästan måste finnas alibi-röster.
Av dessa röstkonstellationer bör vi inte finna tvillingparet i allafall även om enstaka av dom förstås kan vara tvilling,. Om vi nu ska se vilka möjliga goda som finns ( @Myrten )
¨
@quarter4ever jag fattar inte din tanke om LenaH ska ha lagt en räddningsröst på bsf när hon röstar som nummer 3 innan Habina ens fått några röster.
För övrigt så var det min tanke att om bsf är ond så är hennes röst på Habina förklarlig. Tanken var lös som ett löskokt ägg, men det skulle ju ge henne ett visst alibi om det nu barkade iväg som det gjorde - även åt andra hållet då (gud vad jag är inne på det i denna lek - att alibin kan gå åt två håll)
"
2 cirkus hakar sig fast i att jag funderar över vad som händer om spionen lynchas men inte om vad som händer om den käkas. Kliver på ganska bra mot mig med detta, och får reaktioner på sig för det också. Lite kan jag faktiskt förstå cirkus tanke, för precis som hon själv sedan förklarar det så har det förekommit att brev , men även spionrader kommit fram även efter deras död ( käk) samma natt, så jag kan följa hennes tanke där och tyckte inte den var så skum faktiskt. Verkar svänga sedan och tycka att jag svarat tillfredsställande nog för att hon inte ska misstänka mig i så hög skala iaf. Funderar vidare över fios kommentar och att habina reagerat på min och BSFs kommentar på detta .röstar sedan på Habina. Avslutar med en fundering om tvillingarna som får mig att haja till lite ändå. Lite väl tidigt att gräva efter dem öppet väl? Känns som något en ond kan göra, mer än en god. Summa summarum: har ingen aning om vart jag har cirkus, men håller ett öga på henne det gör jag
Man vet ju aldrig hur länge man överlever i leken , så jag passar på att skriva lite om BSF som ju varit lite i blåsvädret inför DL 1.
Jag kan se lite olika scenarier runt BSF. Det ena är att hon är god, det som talar för ev. godhet är att hon röstar på onda Habina som i det läget redan har två röster och börjar ligga illa till (men skulle ev. fortfarande kunna räddas av ulvarna i det här läget - det är inte såpass kört att en ond BSF skulle känna sig tvungen att rösta där av den anledningen). BSF ifrågasätts även av Habina angående sin kommentar om fio, vilken BSF hävdar var ett oskyldigt sätt att försöka få igång leken. Man kan även ifrågasätta varför en ond BSF skulle fälla kommentaren om fio överhuvudtaget då den uppenbarligen ledde till att hon hamnade i rampljuset. Om detta scenario stämmer verkar genast Gabby_Ossis röst på BSF misstänkt.
Jag funderar lite om varför bara Gabby_ossi verkar misstänkt och inte LenaH?
Nu vet vi ju att LenaH var god , men det ser lite udda ut i mina ögon varför bara en av två som röstat på bsf är misstänkt.