Inte helt seriös alltså men jag gillar att ha reserver
Jag vill helst ha minst halvfull tank, alltid. För när zombiekatastrofen kommer, då vill jag inte behöva tanka på ett tag när jag lastat mina kids och flyr!
Är lite inne på samma bana
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte helt seriös alltså men jag gillar att ha reserver
Jag vill helst ha minst halvfull tank, alltid. För när zombiekatastrofen kommer, då vill jag inte behöva tanka på ett tag när jag lastat mina kids och flyr!
Vore det inte bättre med helt full tank alltid samt även bensin/diesel, vad du nu har, i dunkar också? Man vet aldrig men nog tusan lär man inte komma till att tanka alls om zombisarna kommer Då lär det vara evighetslånga köer.Jag vill helst ha minst halvfull tank, alltid. För när zombiekatastrofen kommer, då vill jag inte behöva tanka på ett tag när jag lastat mina kids och flyr!
Vore det inte enklare att byta någon av prylarna till fungerande variant? Eller det blir för dyrt?Jag har ALDRIG sett en lysande bensinmätarlampa! ...Tankar alltså i väldigt god tid innan tanken börjar närma sig tom! Skulle jag se en lampa som tänds skulle jag få nervöst sammanbrott...
Det är dock lite klurigare på min ena bil som varken har någon fungerande bensinmätare, kilometermätare eller trippmätare... Där säkrar jag alltid upp med att tanka efter ca 30 mil (försöker hålla koll på hur långt jag kör genom att räkna ut med kartapp).
Jo absolut! Men mitt ex försökte byta instrument på den bilen 3 ggr utan att det blev bättre, så just nu har jag pausat det problemet.... Funderar kanske på att byta bil istället...Vore det inte enklare att byta någon av prylarna till fungerande variant? Eller det blir för dyrt?
Same.Eftersom jag drar på allt in i det längsta har jag sällan stannat vid pumpen utan att dra en suck av lättnad.
Sån var jag med förra bilen. Eftersom jag har 5 meter från tomten till infarten till macken så drog jag in i det längsta om det var skitväder.(Och det inte är pissväder) så kan jag rulla in och toppa upp lite i tanken.