Hon behöver inte gå med på det, nej. Å andra sidan, om mannen inte har några andra problem finns det inte en tingsrätt i världen som inte skulle döma gemensam vårdnad om han tar det dit och i övrigt skött sig som han ska, jag tvivlar i alla fall. Det kan till och med vara så att det ligger till last för ts om en vårdnadstvist blir aktuell "och hon inte egentligen har velat haft honom med överhuvudtaget".
Vi vet ju inget om det där - det är ju inte helt omöjligt att mannens fru skulle skilja sig (jag hade gjort det, utan att tveka) och han har inga biologiska barn. Ligger det så långt bort i tanken att han egentligen, om han vill, kan ställa till ett rent helvete för ts? Känns som det blir svårt att dölja ett barn för en familj också, jag kan ju tycka att barnet har rätt både till halvsyskon och släkt på pappans sida även om dessa lär vända ryggen mot, vilket gör det synd om barnet.
Kl Ja, jag är kluven till att utsätta barn helt frivilligt i en sådan här situation. Jag tycker ts i trådarna utgår väldigt mycket från sig själv. "Egentid? Javisst, jag köper nanny". "Om min kropp förstörs? Äh vad fan, bara plastikoperera (nä, det är det inte ibland, det vet jag av egen erfarenhet)" För övrigt känns det som att största problemet för ts är huruvida hon kan fortsätta ligga eller inte...
Hon vill ju inte ha några moralkakor eller så men nej, är det verkligen bara jag som reagerar över det här utan dunkar i ryggen? Jag är väl medveten om att allt kan hända i alla förhållanden och att det mycket väl finns barn som säkert växer upp och mår alldeles förträffligt under liknande omständigheter men jag tycker ändå man ska fundera tio gånger extra innan man sätter barn till världen med en redan från början väldigt strulig historia.
Jag tycker inte hon har ställt till det för sig själv som hon skriver i trådstarten. Jag tycker hon har ställt till det för ett kommande barn. Helt enkelt.