Ts, jag tycker faktiskt inte att det peppas hej vilt i alla trådar, jag tycker snarare folk är ganska noga med att vrida och vända på precis allt som skrivs och sägs åt alla håll.
Självklart är det ditt val ts. Ingen har sagt något annat. Sälvklart är det en idiot till karl som tänker med kuken. Ingen har sagt något annat. Dock kan man inte lägga ut en tråd och tro att alla ska stryka en medhårs, det händer troligen aldrig på buke. Jag tänker på barnet - och jag vidhåller att man inte skaffar barn med redan på förhand dåliga omständigheter.
Jag VET att det förekommer. Säkert ofta. Jag vet att det säkert kan bli bra ändå. Det spelar ingen roll för mig, det är ändå bara barnet det går ut över.
Jag har själv en god vän som lurade en gift man till barn (nu hävdar ju ts att så inte var fallet här och självklart får vi ju tro på det då men summan summarium är poängen av hur det blev mellan far och dotter där) - mannens fru dumpade illa kvickt (det hade jag också gjort) och mannen har inte haft kontakt med dottern överhuvudtaget. Dottern är idag tolv år, har försökt ta kontakt med pappan som inte vill veta av henne vilket gjort att hon vänt sig mot mamman också (som ändå har varit en oerhört bra mamma genom åren, det är en av mina bättre vänner). Det är en stor sorg för mamman för någonstans trodde hon ändå när barnet var litet att pappan i alla fall skulle vilja lära känna sin dotter. Man kan säga mycket om både min vän, som jag tycker är en skam för alla kvinnor, och mannen, som är en idiot och i alla fall borde skyddat sig om han nu ska svina runt, men det är tyvärr barnet som har mått dåligt av det här - riktigt dåligt i perioder.
Det behöver inte bli illa. Det kan bli riktigt bra. Det har inte varit min poäng. Min poäng är att jag inte riktigt förstår varför man väljer att sätta ett barn i den sitsen som det eventuellt kan bli om en av föräldrarna inte vill ha det alls. Sedan vet jag att allt kan hända i alla förhållanden. Det vet alla som följt min egen fight. Och jag tvivlar inte på att ts blir en bra mamma. Men nej. För barnets skull ser jag ändå inget positivt och som sagt - även om det är ts beslut helt och hållet vilket är självklart även för mig eftersom jag stödjer aborträtten till 100 procent, kan man inte räkna med att få hundra procent dunkar i ryggen om man haft sex med en gift man, råkat bli gravid och sedan behåller det mot hans vilja. Han är en idiot och olyckor händer, det innebär ändå inte att det är barnet som inte sitter emellan även om det säkert kommer klara sig fint ändå.