Har klippt lite i ditt inlägg. Hoppas det är ok?
Du skriver att du är dålig på att visa kärlek. På hans sätt, med pussar och kramar.
Din sambo tycker det är jobbigt, särskilt som han mått dåligt senaste tiden.
Du skriver igen att du är dålig på att visa kärlek OCH att han förtjänar någon som är bättre
Du skriver att du är uppväxt med att visa kärlek på andra sätt, genom att vara tillsammans eller hjälpa varandra.
Sen skriver du att du visar din kärlek med att hitta på aktiviteter, vilket han inte gillar alltid och det är oftast något du tar initiativet till.
När jag läser det här så tolkar jag det som att du själv tycker att hans sätt att visa kärlek är mer betydelsefullt och du skriver att du måste ändra på dig.
Han förtjänar bättre och det är till och med så att han kanske skulle ha det bättre hos någon annan.
Du skriver att du är uppväxt med att visa kärlek genom att göra saker för varandra. Sen skriver du att han inte alltid uppskattar det.
Varför jag tycker att det är kvinnan som alltid måste ändra sig?
Läs vad du själv har skrivit.
Varför räknas inte ditt sätt lika mycket?
Läs vad du själv har skrivit.
Det är svaret på varför jag är så jävla trött på att kvinnor ska anpassa sig.
Jag läser det i tråd efter tråd här och jag själv har det så också dessutom.
Sen när du får svar som uppfattas som kritik mot sambon så tar du tillbaka hälften och säger att det inte är så farligt.![]()
Det jag vänder mig emot är att du verkar tro att jag tycker att jag ska ändra på mig bara för att jag är kvinna? Jag menar att detta lika gärna hade kunnat vara ett problem om vi varit två män eller kvinnor som hade ett förhållande.
När jag har pratat med min sambo har vi såklart pratat om saker som även jag skulle behöva att det förändrades från hans sida. Men eftersom det inte handlar om mig och inte är något jag kan påverka mer än att jag påtalar det för honom, så har jag valt att fokusera mest på min del (det är iaf det som är min tanke) när jag skriver.