När man har gjort slut fastän det inte är slut

wekl

Trådstartare
Nu har 'det' hänt. Jag och min kille har gjort slut. Jag känner mig som ett vrak, jag är så ledsen för jag är fortfarande hopplöst kär i honom och älskar honom väldigt mycket. Vi har haft det jäkligt tufft på sistone då vi bara bråkat mycket på grund av att vi är för det första väldigt olika, men också för att vi har haft problem på varsitt håll.

Han stänger in sig och låtsats som ingenting och jag antar att det är hans sätt att kunna hantera allting. Jag å andra sidan är bara nervös och hispig. Det som är så jobbigt i denna situation är att vi umgås i samma gäng, som ses i princip varje dag. Så jag ser honom, men jag kan inte vara med honom och det dödar mig snart. När vi gjorde slut sa vi att vi skulle försöka lösa det, bara vi får tid ifrån varandra men jag klarar det inte. Jag går och tänker på varenda ord han har sagt till mig, våra gemensamma kompisar och mig igen. Han sa att han tror att detta är vår räddning, att han älskar mig, att jag är den bästa tjejen men att han klarar inte av ett förhållande just nu med tanke på det jobbiga han har utöver oss.

Jag vet inte ens vad jag vill ha svar på här. Kanske behöver jag ett lugnande för jag vill så gärna få det att funka igen? Han säger att han inte älskar vårat förhållande och sen säger han till en kompis att han inte älskar mig på samma sätt. Allting bara snurrar och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag kommer åka bort i några veckor så vi får tid ifrån varandra ändå. Vad ska jag göra efter? Det som är så svårt är att han har svårt med känslor och prata om dem samtidigt som han drar sig undan. Vårat förhållande har verkligen inte varit en dans på rosor utan mycket drama, den senaste månaden har jag inte känt igen mig själv för att jag har varit så arg och frustrerad. Grejen är ju också att jag ångrar vissa saker jag har sagt och jag vill att han ska veta det men jag kan inte skriva det nu för det är liksom för på? Jag vill inte driva bort honom. Jag vill på något sätt föreslå att vi ska börja om på nytt utan att han backar och trycker undan mig igen. Jag vill inte ge upp detta men vet inte hur jag ska gå vidare.

Är något av detta ens logiskt, Vad ska jag göra ?

Jag har också haft ett stormigt förhållande med massor med känslor och drama. Vi kämpade på och var tillsammans i 11 år, trots alla upp och nedgångar. Ibland intalade jag mig själv att alla stormer gjorde oss starkare tillsammans, men egentligen var vi bara för olika. Tro mig, det är inte värt det.
Det är inte värt att ha ett stormigt förhållande, det sliter på en något enormt känslomässigt och det troliga är att du en dag inte orkar mer.

Kanske var det lika bra att det tog slut nu. Landa i det här och försök må bra i dig själv istället.
Du är värd något som känns bra på ett annat sätt.

Jag har också haft ett stormigt förhållande med massor med känslor och drama. Vi kämpade på och var tillsammans i 11 år, trots alla upp och nedgångar. Ibland intalade jag mig själv att alla stormer gjorde oss starkare tillsammans, men egentligen var vi bara för olika. Tro mig, det är inte värt det.
Det är inte värt att ha ett stormigt förhållande, det sliter på en något enormt känslomässigt och det troliga är att du en dag inte orkar mer.

Kanske var det lika bra att det tog slut nu. Landa i det här och försök må bra i dig själv istället.
Du är värd något som känns bra på ett annat sätt.

Bra skrivet!

Håller med @MiniLi.

Hade ett förhållande som tog slut förra sommaren efter 5 år. Vi växte i stort sett upp med varandra och sen ifrån varandra under den tiden, det dog ut sen långt tillbaka men vi var för trygga med varandra och rädda att göra slut "på riktigt".

Det kommer inte kännas verkligt förrän du gör det officiellt och verkligen klipper banden med honom och ger dig tillåtelse att gå vidare. Det är ju slut? Tillåt dig att sörja, det är mycket man säger hejdå till och förlorar när ett förhållande tar slut. Men du kommer kunna se det objektivt och förstå att livet går vidare och det var menat. Skriv ett brev, prata med honom, få ut dina tankar på något sätt så du känner att det inte finns något ouppklarat.

Jag är så oerhört tacksam att mitt förra förhållande tog slut, i retrospektiv blev jag fri dagen vi beslutade oss för det. Om vi inte hade gjort det hade jag gått miste om den lyckan och kärleken jag känner för personen jag är tillsammans med idag. Aldrig tidigare haft känslan: det är såhär ett positivt och friskt förhållande ska se ut. Men nu känner jag så varje dag :)!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 150
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 565
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V