Spånade på ett förslag till en ansökan. Vad tror ni om detta?
@Wille @escodobe Någon annan?
Jag tog med en del bakgrund, inte främst för att handläggaren behöver veta det, men för att det beskriver lite vad det bakomliggande problemet är för den som sedan ska hantera det ev. kommande överklagandet (eller om det läggs till beslut hos politikerna istället för på delegation)
Jag har sedan tidigare konstaterats ha behov av hjälp i form av boendestöd i flera beslut som förnyats. Dock verkställt besluten endast under kontorstider. Det har lett till att jag tvingats vara frånvarande från utbildning som AF ordnat för att kunna få den insats som jag behöver. (Vilket godtagits på nåder då det egentligen var obligatorisk närvaro). När jag sedan fått arbete där arbetstiderna varit förlagda till dagtid vardagar innebar det att jag blev ställd utan den hjälp som det konstaterats att jag är i behov av.
Tack vare att det var en tidsbegränsad anställning har jag nu fått tillbaka insatsen då jag som arbetslös kan vara hemma på "rätt tider" och därmed har situationen när det gäller ADL i hemmet har återhämtat sig något. Under den tiden blev det tydligt att det inte är hållbart att jag ska vara utan hjälp och att jag behöver få en insats som är möjlig att ta emot samtidigt som jag har ett arbete, deltar i AFs aktiviteter eller har en motsvarande sysselsättning.
Därför lämnar jag nu en mer preciserad ansökan om att få en insats som är möjlig att kombinera med sysselsättning även om mina arbetstider skulle ligga på dagtid under vardagar. Det kan inte anses vara ett villkor som kan ställas för att få bistånd att den enskilde ska behöva avstå från förvärvsarbete (motsvarande aktiviteter i syfte att komma i arbete). Det bör även vara något som ligger inom skälig levnadsstandard att få möjligheten att söka och ta en anställning med så vedertagna och frekvent förekommande arbetstider som dagtid vardagar är.