När börja handla till bebisen?

Sv: När börja handla till bebisen?

Det är en bra idé att inhandla det som är nödvändigt att ha när man kommer hem från bb. För ungen kan ju dyka upp tidigare än väntat och då kan det vara skönt att ha det klart hemma... Själv köpte vi en större bil i v 33 eller nåt, barnvagn i v 35, var på ikea dagen efter det (efter att ha läckt lite vatten på morgonen) och köpte skötbord och lite andra grejer, och dagen efter det fick jag akutsnittas. Så vi hade lite flyt.
Kläder har vi inte köpt nåt alls och vi klarar oss lugnt ändå, har fått/fått låna mycket.

haha...
Ja är man shoppingtok sen innan så var ju graviditeten ett bra sätt att få utlopp för den "ådran":angel:

Jag försökte shoppa igår, men med en tvååring är det stört omöjligt. Jag har ingen vagn, för den satt ettåringen i. Jösses säger jag bara, passa på alla shoppingtokiga att njuta av tiden då man kan shoppa och fika och bara ta hand om sig själv. En fikastund är inte mycket till paus när man fikar med två småbarn... :o

Ja shoppingen har man tyvärr fått lägga lite på hyllan numera. Och då har jag bara en 1-åring. Dock en 1-åring som vägrar sitta i kärran, och att släppa honom lös i en affär är som att be om en hjärtinfarkt.:crazy:

Ja, jisses vad trött man kan bli efter en dag på stan med barn som sällskap. Fast jag tycker om att åka, men då ska man ha all tid i världen, och helst inte ha några "måsten" under dagen.

Jag var tvungen att köpa en del saker igår, bl.a. påExpert, och då for tvååringen som en vettvilling mellan datorer och plasmaskärmar och jag bara såg tusenlapparna fara. Ettåringen var skitsur över att behöva köa för hjälp, så det var ingen munter stund. Sedan var personalen där det snorkigaste jag mött, så den stunden i butiken var inte speciellt trevlig.

Jag försökte shoppa igår, men med en tvååring är det stört omöjligt. Jag har ingen vagn, för den satt ettåringen i. Jösses säger jag bara, passa på alla shoppingtokiga att njuta av tiden då man kan shoppa och fika och bara ta hand om sig själv. En fikastund är inte mycket till paus när man fikar med två småbarn... :o

Min 2-åring är det inga problem att ha med sig på shoppingtur (tack och lov, det vänder väl snart...). Vårat favorittidsfördriv de dagar hon inte går på dagis är att åka iväg och gå i affärer alla tre (jag, 2-åringen och 2-månadersbebisen). IKEA är klassikern (närmst + billig fika :D) men även andra affärer får påhälsning av oss lite titt som tätt. Oftast (iaf i början) åkte vi iväg för att jag skulle köpa något åt mig, men jag hittar nästan bara kläder åt barnen nuförtiden (det är ju mkt roligare att klä dem än att klä sig själv ;))

Oftast (iaf i början) åkte vi iväg för att jag skulle köpa något åt mig, men jag hittar nästan bara kläder åt barnen nuförtiden (det är ju mkt roligare att klä dem än att klä sig själv ;))

Känner igen det där.
Det är inte ofta jag kommer hem med något till mig längre.
Det är ju så mycket lättare med Jason. Han har sin storlek och det passar. En annan får ju prova byxor i 15 affärer i 17 olika modeller innan man hittar något som passar:crazy:

Om man ens hittar något som passar då... :crazy:

Är de inte för korta (har långa ben) så är de för stora i midjan eller ngt annat som gör att man ser ut som en clown i dem.
Och ungarna använder ju sina kläder iaf (med minst ett ombyte/dag), själv sliter jag mest på mina gamla favoritjeans som hängt med de senaste 10 åren :angel:

Oja...känner sååå igen mig.
Kan gå och se snygga byxor/toppar/skor men köper inte då jag iser att de inte skulle bli använda ändå.
För vilken småbarnsmor skuttar runt i snorigt snygga stilettklackar i sandlådan:grin:

Men känner nu att jag får fan ta tag i mig själv om jag ska kunna leva upp till mitt mål att vara en MILF:D
Löning imorn så här ska shoppas:bow:

Jag tänker inte shoppa ngt till mig förrän jag blivit av med de sista graviditetskilona (har ett par kvar att bli av med, gick ju upp 24kg :grin:), sen jäklar. :D

Precis vad jag säger... kommer aldrig få shoppa!

Som jag sa till dottern häromdan, här ger jag dig livet, så ger du mig 25 extrakilo! :D

Jag har nu 15 kvar. Jag trodde man tappade av att amma men icke :(

Visst är de fräcka, de små underverken... :grin::love:

Amning ur viktminskningssynpunkt är överreklamerat har jag konstaterat. Gick upp 20kg med förra barnet, tog över ett år att tappa allt, och lagom när jag hade gjort det blev jag gravid med nr 2 (planerat, men iaf...)

Jag lyckades tappa alla mina kilon under amning.
Gick upp 17 kg. En vecka efter att Jason var född så var 13 borta, och resterande (+ lite till) försvann innan han var 1 månad.

Men sen slutade jag amma, men inte att äta. Vilket gjorde att 10 kg snabbt la sig på mig igen.
Dom ska bort...men vet sen tidigare viktminskningar att det är just vid den här vikten jag har som svårast att fortsätta gå ner. Så nu under sommaren tar jag en paus. Lever gott men nyttigt och tar nya tag i höst.

jag och mina svullna fötter var på ikea igår.
Till bebisen blev det tyg till sängkläder till vaggan och 10pack tvättlappar.
HAr sytt idag och det blev så här fint!
phpmmakbq.jpg

Ska du beställa vagn bör du göra det nu, leveranstiden är upp till 10 veckor. Jag vet dessutom att emmaljungafabriken har stängt några veckor under sommaren.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 700
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 627
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har börjat fundera på om jag ska byta yogaprogram. Nu har jag sedan en tid kunnat sova rejält, typ 8-9 timmar i ett sträck och...
Svar
0
· Visningar
925
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 622
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar