fia-lisa
Trådstartare
Jag har plussat (på 6 olika tester), haft typiska symptom (utebliven mens, illamående, ömma bröst, vanvettigt trött, känsligt luktsinne, känsligare humör) varit på ultraljud två gånger och sett det lilla livet, berättat för min omgivning och börjat få mage. Ändå har jag svårt att förstå att jag är gravid. Eller jag förstår ju rent logiskt, men känslan av att jag bara inbillat mig allt och bara börjar bli lite allmänt tjock och rultig kommer allt som oftast över mig.
Jag tänkte först att det var när man fick se det lilla livet på UL som det skulle klicka på plats. Och visst var det otroligt häftigt! Fast så här i efterhand är det svårt att på riktigt förstå att det lilla livet finns i mig. Sedan tänkte jag att det blir mer verkligt när magen börjar komma, men istället känns det mest som om jag ”hittar på” och att jag i själva verket mest är tjock.
Nu längtar jag efter att få börja känna bebis röra sig - då borde det väl bli mer på riktigt? Och så längtar jag såklart till RUL. Är idag i v15 (v16 imorgon).
När blev det verkligt för er?
Jag tänkte först att det var när man fick se det lilla livet på UL som det skulle klicka på plats. Och visst var det otroligt häftigt! Fast så här i efterhand är det svårt att på riktigt förstå att det lilla livet finns i mig. Sedan tänkte jag att det blir mer verkligt när magen börjar komma, men istället känns det mest som om jag ”hittar på” och att jag i själva verket mest är tjock.
Nu längtar jag efter att få börja känna bebis röra sig - då borde det väl bli mer på riktigt? Och så längtar jag såklart till RUL. Är idag i v15 (v16 imorgon).
När blev det verkligt för er?