Mina föräldrar jobbade obekvämt några år när jag och min bror var små. Pappa hade ett kontorsjobb när jag föddes, men strax innan min bror kom gick det företaget i konkurs. Och då fick han ta ett jobb med skift (dagar, kvällar, nätter). Mamma jobbar inom vården. Hon slutade med nätterna när pappa började på skiftet, men var ju ändå tvungen att jobba sina kvällar och helger. Jag upplevde ändå att vi var hemma mycket med båda våra föräldrar, jämfört med mina kusiner idag som har två föräldrar med kontorstider. Att mamma och pappa själva kanske gick om varandra är ju en annan femma, men inget vi som barn märkte, för oss var det mindre tid hos dagmamman eftersom den ena kanske inte lämnade förrän halv ett och sen kom den andre och hämtade vid fyra.
Mormor och morfar ställde upp jättemycket. Mormor var bara 50 år när jag föddes, och hon hade inget yrkesarbete. Morfar egen företagare som kunde styra sina tider själv och jobbade hemifrån. Vi kunde hänga på honom när han jobbade det första vi var så stora att vi kunde sitta och gå själva. Det var ju andra tider då.
Pappa bytte till kontorstider det första han fick en chans, så han har nog jobbat som han gör idag sen jag började skolan på mitten av 90-talet.
Mormor och morfar ställde upp jättemycket. Mormor var bara 50 år när jag föddes, och hon hade inget yrkesarbete. Morfar egen företagare som kunde styra sina tider själv och jobbade hemifrån. Vi kunde hänga på honom när han jobbade det första vi var så stora att vi kunde sitta och gå själva. Det var ju andra tider då.
Pappa bytte till kontorstider det första han fick en chans, så han har nog jobbat som han gör idag sen jag började skolan på mitten av 90-talet.