Sv: När är det "rätt tid" att skaffa barn?
Så världen är uppdelad i folk som skaffar barn tidigt och de som super bort skallen? Hmm... Undrar vilken planet jag kommer från.
Jag har inga barn, aldrig varit full, aldrig varit på charter. Sprätter förvisso en del pengar, men det är ju inte direkt ett singel- och barnfrittspecifikt beteende. Jag har gjort en massa saker förutom att supa och skaffa barn, how about that?
Saker som dessutom hade varit lite knepiga att göra så som jag gjort dem om jag hade haft barn, och det är saker jag för allt i världen inte hade velat ha ogjort.
Sen begriper jag inte var ni träffar alla UFO:n som tycker synd om er för att ni inte kan vara ute och festa, jag har ALDRIG festat och ingen tycker synd om mig för det - det är ju mitt val och det respekteras. Och nog för att jag tycker det är puckat att supa, men jag känner näääästan lukten av lite avundsjuka som måste döljas med "Jag växte ändå ifrån det där när jag var typ 12...". Men jag kan ha fel.
För min del är det optimalt att skaffa barn när jag hittat ett riktigt bra pappamaterial. Jag blir mörkrädd över hur otroligt okräsna många tjejer (och för all del killar) är och jag tänker inte hamna där. (Innebär det att jag ALDRIG skaffar barn; so be it. Att ha barn är ingen rättighet i min värld.)
Alla andra saker som jobb, utbildning, boende, ekonomi yadiyadayada, sånt löser sig alltid om man är två personer som är bra föräldramaterial. Är man inte bra föräldramaterial är det kört oavsett yttre förutsättningar vilket man ser gång på gång på gång...