Nån som har kollat?

K

korsningsponny

Är det någon som har klämt och känt på den billiga sadeln från H**ks med dom gula sömmarna?

Hur verkar den, kvalite och så?
:crazy:Värd priset?

funderade på att köpa den till min D-ponny, som har rätt så svängd rygg och hög manke, tror ni den passar hästarmed lite svängd rygg?

Nej tyvärr har inte klämt.
Men jag å kompisen hade en disskusion ang denna. Hon tyckte att den verkade bra (...och framför allt billigt!!) Men det varsom jag resonerade att om du har 1200:- på dig. Då hade jag ju köpt en begagnad sadel som då antagligen varigt värd 3000;- ny.

Men det är ju jag det :d

jag har allt klämt och kännt :d ja tycker den var fin och mjuk, lädret va inte sådär "plastit" heller. finare än den "gamla" som de sålde billigt. funderar på att köpa en sån till min d-ponny också om den funkar och ha bara typ en gång i månaden när de hoppas.

Snabbkollade på sadeln häromdagen och tyckte faktiskt den såg ok ut för det priset. Klart att det inte är en kvalitetsprodukt men den verkar inte lika papprig i lädret som tex Romano från Börjes, och den hade en hyfsad kanal och mjuka bossor utan att vara för sladdrig (jag tycker ofta att bossorna är stenhårda dock och gillar inte det).

jag var in och klämde på den idag.
första intrycket var att den såg helt okej ut, lädret var inte det bästa, rätt hårt och torrt men ändå godkänt.
Själva sadeln är kändes hård och glatt så den är nog inte så skön att rida.

Tunneln under sadeln var okej, lite smalare bakåt.

Hur hög manke har din häst? Tror inte sadeln passar på hästar med mycket hög manke. Ser ut att vara mer cutback på den på bilden än i verkligheten, tycker iaf jag ;)

Jag tycker som någon annan redan har tipsat dig: köp en begagnad sadel för samma pris och få bättre kvalité.

Är du inte helt inne på att det måste vara läder kan jag rekommendera Horse Saver (finns på granngården) mycket bra sadel för litet pris, och beg. hittar du ju den ännu billigare. Är cutback på dom också så det har ju bra förutsättningar för att kunna passa din ponny.

ok, tycker den ser bra ut på bilden... :love:

Här är en bild där man ser ryggen, dock så står han lite konstigt och jag tror inte att han står plant, men man ser iaf att ryggen är svängd och att han är lite överbyggd...

2632651.jpg

Jag tycker att den är godkänd för det priset men jag har ju inte sett den på någon häst utan bara i butiken.
Hade tänkt köpa den till våran b-ponny men nu fick jag tag på en bra begagnad men oändligt gammal sadel för 700 istället.

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar