Namnförslag

Yeah

Trådstartare
Nu behöver jag massor med namnförslag, det ska vara ett kryddnamn som börjar på C och som ska passa en liten herre.
Det måste inte vara svenska namn, utan kryddnamn på andra språk är lika välkommna. (Cinnamon fungerar exempelvis utmärkt.)

Sv: Namnförslag

Chive - Gräslök
Cinnamon - Kanel
Caper - Kapris
Cardamon seeds - Kardemumma
Coriander - Koriander
Clove - Kryddnejlika
Caraway seed - Kummin
Cumin - Spiskummin
Chili

=)

Senast ändrad:

Om du lägger till Citronpeppar så var det ungefär så långt jag kom själv.
Personligen tycker jag att kryddnamn är nog svårt som det är, att dessutom ha en bestämd bokstav gör det hela omöjligt. :p

mm, nu kommer det väl dock inte fungera som tilltalsnamn utan endast som stamtavlenamn.
Jag betvivlar att jag kommer hitta en krydda som jag även gillar som tilltalsnamn. ;)

Sen måste vi ju få höra vad du bestämmer för namn på vovven oxå! Visst va det en.... schäfer? :crazy:

haha, vad har du fått schäfer ifrån? Det är en Dvärgpinscher. :)

Kanel tycker jag dock passar bättre på en röd DP, det här är en svart kille. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 464
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar