Sv: Namnbyte

HAHAHAHA :rofl:

Har lite svårt att bestämma mig för om jag skulle vilja ha en bladlus, sättpotatis eller tulpanlök springandes runt hemma... :angel:

Både April och Leia är väl ganska vanliga och högst ordinära namn. Knappast något som kan skapa missförstånd på tävlingsbanan.

Min ena häst heter Sanibonani, gissa hur ofta speakern får till det rätt :grin:

Kollar man i en startlista så har ju ett par hästar alltid mindre uttalbara namn eller rent gräsliga. Men då kallas de ju oftast något annat så fort de kommit av banan. Min går under stallnamnet "Winz" (som är tyska och syftar på hans storlek).

Leia är ju fint ju :) Det tycker jag absolut inte att du ska byta.
April är också helt okej, inget jag skulle reagera alls över, även om det låter bäst med engelskt uttal.

En gammal bekant till mig hade ett kanonsnyggt fullblodssto, mörkbrun (nästintill svart). Den stackaren hette Easter Bunny...:angel:
Min förra häst hade inte heller något sådär jättefint namn tyckte jag, hon hette Mrs Paparizou (kallades kort och gott för Humlan)

Och jag vet inte om jag är ensam om det men jag läser "Leia" som "leIa" inte som "LeJa"...om någon förstår hur jag menar...

Instämmer. Och Grattis på födelsedagen :D

Till TS: Jag tycker Leia är fint. Hemma i vårt stall har vi en Afganistan... (och ja, hästens namn är utan h ;))

Jasså...det lejja.. :crazy:

Det var i alla fall inget jag tänkte på när jag hörde namnet. Det är ju föresten ett ganska vanligt namn på barn numera så jag tror att det mer förknippas som namn eller med Prinsessan Leia.

Men har du väldigt svårt för det så är det klart du kan byta det. Vad skulle du vilja ha för namn istället :laugh:?

Jag red en Fd travare vid namn Gratis under mina tonår.
Tydligen hade de sluppit undan språngavgiften på något vis så därav namnet Gratis.

Ett avelssto på samma stall fick under åren jag var där fölen:
Suitecase, Sockbox och Handbag.

*kl*

Leia är väl fint! Jag har mött en häst (stort svart halvblod) vid namn Nato. Där kan man snacka trist namn...

...och vad tycks om Croccodhile? det uttalades Krockodil :crazy:

Detta var ett stort svart halvblod som gick dressyr i de högre klassera. Höll på att läsa ihjäl mig på hans namnskylt innan jag förtod vad som stod. :confused:

angående hästarna Plus och Minus så fanns det även en Division också på min ridskola....

*kl*
Tycker både Leia och April är helt ok namn, om än lite tråkiga. Hade gärna haft sådana namn istället för det några av mina har hetat; Miss Badge, Broberg, Roberta...

Chichen Itza är inte heller så lätt att få rättstavat och rättuttalat. Dessutom tror alla att han är en märr:eek:

Dotterns kompis trodde han hette Chicken Pizza:rofl:

*kl*

Leia är ett jättefint namn tycker jag. April är också fint vi hade på min gamla ridskola ett stort Shiresto som hette April.

Chichen Itza kan jag uttala, om det syftar på indiansamhället ute i djungeln. Men han man inte varit där eller hört om det så är det ju inte så jäkla lätt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 284
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655
Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 907
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka