Sv: Namnbyte

Jaha ok.

Jaså, då har du träffat henne också?

----
Då kan jag berätta vad hon heter.
Leia heter hon och det låter så dumt. (Lejja) Man kan ju lejja någon att d*da.

Hej!

Jag gillar Leia, kan gissa att hon är döpt efter en viss prinsessa i nån film som är ruskigt känd.. Själv tänker jag mest på kanelbullar när jag hör det namnet.

/lavinia, vars häst tycks vara döpt efter en deltagare i Expedition Robinsson

Med tanke på alla hemska namn du läst i den här tråden så förstår jag inte att du tycker att Leia är hemskt. Jag tänkte direkt på prinsessan Leia i filmen och tyckte genast om namnet. Du kan ju kalla pållen vad du vill men jag tror ingen reagerar på namnet när det ropas upp i högtalare på t ex en tävling.

Jag tycker det var ett fint namn och förstår inte varför du vill byta.
Vad min häst än skulle heta skulle jag aldrig byta namn, något sk väl uppfödaren få bestämma? ett namn är ju ändå ett namn och som uppfödare känns det ju kul att kunna kolla upp vad som hänt med sin uppfödning lite snabbt och enkelt..

Har tänkt lite o läst i andra liknande trådar att Leia inte är så illa.

Min kompis har precis köpt en ponny som heter April (engelskt uttal).. Vad tycker ni om det namnet? Hon kommer nog ha ett annat smeknamn ändå men kul att höra andras åsikter.

Jag tycker det är lite kul då ponnyn är född i april :rofl:

Grannarna köpte en travare för några år sedan och "döpte" om den genast. Den heter egentligen Bäsan + någonting mer. Nu kallas den för Blade.

Tror att det är vanligt bland travare att de har helkonstiga namn. Som jag skrev tidigare så har min kallats för Fisken....

KL

Var på galopptävling på jägers för ett eller ett par år sen och då var det en brasiliansk häst där (tror jag).

Den hette Media Hora men uttalat rätt blir ju andra delen typ "åra", fast speakern uttalade det inte helt korrekt kan man ju lugnt säga så lite fnissig blev man när man hörde honom ropa upp vid upploppets början att "Media Horan" var på gång...

@TS
Leia är nog ett så pass välkänt namn att det inte är någon risk för att det blir misstolkat. Jag tycker det är ett rätt fint och bra namn. Hellre ett sådant än de där galet komplicerade namnen som man vrickar tungan när man ska uttala.

*kl*
På tal om konstiga namn... Travarnamnen är ju i en klass för sig. Vi hade en travare på skolan där jag gick som hette Ingen Ispuck.

Min f.d stallägare köpte även en pålla som hette Wavani. Det var väldigt kul att ropa på hästen när man skulle ta in den. Man väntade sig nästan till svar: "Vid gräset längst bort i hagen". Tydligen hade uppfödaren döpt en av sina andra pållar till Herewi.

Men snälla någon, allt detta ståhej för Leia! :D
Jag tycker iaf att det är jättefint och förknippar det med en viss prinsessa.

Kunde ju varit värre, tex tränade jag förut i samma grupp som en Lu och red in en galopphäst med namnet Snygg-Lars (var det Farmen han var med i?).

Jag tycker t.o.m att Leia är ett vackert namn. En vän till mig har en skäck som heter det.

Den där betydelsen du nämde har jag aldrig hör talas om förut...är det något dialektord?

Och själv skulle jag gärna ha en hund därifrån..
Om jag någon dag äger en shettisvalack så ska jag döpa om den till tjocka korven.. Skulle vara så sött!

Men alltså :o:rofl: det där var extremt roligt, och så är kennelnamnet gullefjun (låter lite "för gullit") och så döper dom hundarna till snuskhummer, damråtta, smutsfläck osv :rofl:

skulle inte vilja köpa hund därifrån :angel:

Men Leia är ju jättefint, April kommer antagligen uttatalas på svenska o jag ser inget fel med det, de flesta minns väl en viss svensk komentators svenska uttal av Lunatic :rofl:

Min ena heter Va-Bank, hur fint är det? Kallas Pluto :)

KL jag tyckte att leia var fint...=) förstår vad du menar med att lejja men jag tror inte någon tänker så långt....
Mina hästar heter Second Chance kallas för säcken..
Sacha kallas för sacha eller sachi
Moonlight kallas för plutten...

Och jag vet inte om jag är ensam om det men jag läser "Leia" som "leIa" inte som "LeJa"...om någon förstår hur jag menar...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 284
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655
Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 907
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka