Sv: Namnbyte

Hahaha...kom nu på en gammal ridskolehäst från ungdommen. Nån stolle hade döpt henne till Gay Star :D Kan medela att hon blev "omdöpt" Till Tjejen.

Jag hade en kuse som hette What On Earth på pappret. Smeknamnet var "Gustav", eftersom han inte blev "Gustafskorv" :crazy:

Här är det bara de egenuppfödda hästarna som kallas vid sitt riktiga namn (Binky och Kavat), alla de andra har mer eller mindre smickrande smeknamn...

Den stora fjordmärren Tvetas Minette kallas till vardags för Nettis:D, mycket roligt...
Bruksnordisen Carola lyssnar till namnet Lea
Tequila Sunrise kallas för Sunny och Chocolate för Chokladen. Även om jag inte gillar namnen på alla så skulle det aldrig falla mig in att lägga energi och pengar på att byta!

Hundarna har dock praktiska namn, bra tradition innom rasen! (Sam, Ida och Boss)

/Migo

Tequila Sunrise var ju lite coolt, det skulle man kalla en fet liten shettis :D

Apropå speaker och uttala hästens namn.
Hemma i stallet står Colette, en liten hopponny. Inget konstigt namn. När de var iväg och tävlade en gång var det en speaker som råkade säga lite fel..
"Och in på banan kommer *** på Kotlett! .. eh, Colette!"
Så numera kallas hon Kotlett :D

Mina heter då Final Dancer & CK One. Men inte f-n kallar jag dem för d... Blir ju astöntigt och stå å ropa Fiiiiinal Daaaaaancer i beteshagen, skulle kännas att man var med i någon My little ponny film från 87!

Det heter/kallas numera Dennis & Calle. Thats it!

Åh, får man fråga om du köpt CK One nu på senare tid?:laugh:
Det borde vara samma häst iaf för såå vanligt är ju inte namnet hehe, men har alltid bara kallats för CK innan så blev konstigt att höra calle nu hehe:)
Till poängen iaf, jättefin häst, gillar honom!=)) (Om det nu är samma då;D)

knapp:

Har inte varit online på typ 100 år. men en medlem här på buke hade/har en häst som kallas Grisan=P (stod i samma stall förut)
Inte vackert men kul å annorlunda.

En ponny min kompis tävlade förr hette porcupine (piggsvin), hon döptes om till piece of cake i papprena men kallades till vardaga för "Porky".

Om inte namnet är rent av stötande så ser jag ingen anledning att byta namn, finns ju smeknamn.

Ha! Vi hade en häst som hette Fisen o en som hette Baica (uttalas Bajsa)
Så jag brukade gå ut o kalla; Fisen Bajsa kom in!!! ha ha! Grannarna skrattade varje gång. Baica blev omdöpt av sin nya ägare.

kl

Apropå konstiga namn. Har ni sett på Kennel Gullefjuns hemsida vad deras hundar heter..? Kolla under Tidigare kullar. :angel:

Då uppfödaren kanske är medlem på buke vill jag inte såra h@n. Därav berättar jag inte de gräsliga namnet.
Uppfödaren känner jag inte, men jag vet vem du köpt ponnyn av och jag kan lova att den tjejen inte tar illa upp för att du tycker att namnet är fult. Det är inte säljaren som döpt ponnyn heller för den delen.

Jag vet vad ponnyn heter och tycker inte alls att det är någonting konstigt eller illa med namnet. Lite kort kanske, men ett helt normalt namn på en häst.

kl

Apropå konstiga namn. Har ni sett på Kennel Gullefjuns hemsida vad deras hundar heter..? Kolla under Tidigare kullar. :angel:

Något övertrött 20 i 6 en onsdag morgon och får läsa domdär namnen :rofl::rofl:

Gullefjuns Masken Max
Verndaris Eggfis
Gullefjuns Mördarsnigel
Gullefjuns Ärtor med Fläsk
Gullefjuns Köttbulle
Gullefjuns Bottennapp
Gullefjuns Prinskorv

Gullefjuns Gummibåt
Gullefjuns Kåldolme
Gullefjuns Landkrabba
Gullefjuns Ullstrumpa
Gullefjuns Fårskalle

:rofl:

:D

Några till:

Gullefjuns Lammkött
Gullefjuns Smutsfläck
Gullefjuns Dammråtta
Gullefjuns Gumse
Gullefjuns Grummesåpa
Gullefjuns Vallhund
Gullefjuns Soptunna
Gullefjuns Får Tacka
Gullefjuns Skurgumma
Gullefjuns Flasklamm
Gullefjuns Smakar Kofta
Gullefjuns Svarta Får
Gullefjuns Sättpotatis
Verndaris Eggula
Gullefjuns Bladlus
Verndaris Påskgodis
Gullefjuns Hönsgödsel
Gullefjuns Tulpanlök

Senast ändrad:

Min mosters hæst heter Ninas Misstake.
Ogillar engelska ord i namnen oavsett om det ær gulliga eller fula.

Men alltså :o:rofl: det där var extremt roligt, och så är kennelnamnet gullefjun (låter lite "för gullit") och så döper dom hundarna till snuskhummer, damråtta, smutsfläck osv :rofl:

skulle inte vilja köpa hund därifrån :angel:

Hahaha, jag gillade verkligen "Gullefjun"snamnen!!!

Har en kompis som tidigare hade en hund som hette: Micobers Lastli Locomotion Wind... hmm, okej?? ;)

Det var riktigt dyrt.
Varför ska man åka på att betala 5000:- för att uppfödaren har sabbat för köparen?

Sabbat för köparen?

Hmm innebörden av detta får mig att tänka på när jag för länge sedan såg en häst som hette "Lätt och lagom".
Ryttarinnan var allt annat än lätt och lagom.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 280
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655
Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 907
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka