Sv: Namnbyte

Jag har också känt ett shiresto som hette April. Var född i slutet av 70-talet, stod på Ljusterö. Samma eller har det funnits fler?

Chichen Itza är inte heller så lätt att få rättstavat och rättuttalat. Dessutom tror alla att han är en märr:eek:

Dotterns kompis trodde han hette Chicken Pizza:rofl:

jag har helt missat att du har honom!!!

Kyckling Pizza var väl sött... Lillbullen och Lillpizza finns ju ;)

Ramona, varför håller du dit borta från fullblodstråden när du har ett sådant sött fullblod?!?!?!

Ramona, varför håller du dit borta från fullblodstråden när du har ett sådant sött fullblod?!?!?!
Fullblodstråden? Var finns den? Jag hänger aldrig på gnägg. Sen är det ju smått omöjligt att hålla reda på alla trådar på hela Buke. :)

Men jisses! Gör det inte så svårt. Leia är ett fint namn men om det stör dig så mycket så strunta i att uttala i:et. Säg Lea istället.

Tror du tagit fel på person.

Det är min kompis som köpt en ponny som heter April. Hon heter BlackiNova här på buke.

Leia har jag köpt från ett ställe i skåne.

Då kan jag berätta vad hon heter.
Leia heter hon och det låter så dumt. (Lejja) Man kan ju lejja någon att d*da.

Nu kan man förstås leja tuill mycket annat, men det är väl just som mördare och legoknekt ordet lever kvar starkast.

Men om man inte orkar med ännu en prinsessa går det väl att i stället fundera på betydelsen av det fornsvensk ordet leia = le, skratta? Du kanske kan se fram mot liv och lejan (dialektalt = liv och glädje/lust) med den nya hästen?

Vad är det för fel på Leia? Svårt att tro att folk skulle tänka på att 'leja ngn att döda...'. Jag har en släkting som precis har döpt sin bäbis till Leia. Hade själv funderat på det till eventuell framtida dotter..

KL
Jag hade en kanin som hetta Faktura...

Och i stallet som jag red förut fanns det en häst som hette 'Hästen'. Väldigt förvirrande första gångerna man hörde det. 'Kan du ta in hästen?' Vilken häst liksom....

Hur många hästar köper du om året? Om förra ägaren hänger här på bukefalos och vet vem du är så är det ju inte så svårt att lista ut vilken häst du vill byta namn på....? Dessutom får man väl ha sin egen smak vad gäller namn. En del tycker ju att Princess, Lady osv är de vackraste namnen som finns medans nån annan hatar det......
Själv kör jag den enkla stilen, har en Benji, Sabina och en Grim........ Kunde lika gärna vara namn på en hund, ko och en häst.....
Benji kallas dessutom för Bengt! :-)

Leia är ett fint namn tycker jag, kort och enkelt att använda....

kl

Leia är ju suveränt! Fint som det är och det är också det enda namnet jag kan tänka mig att lägga till Princess framför. ;)

kl

Nu kom jag på en till: Kiruna Ridklubb hade en som hette Minuten, den var visst sponsrad av Sparbanken. Sparbankens Minuten alltså.

Var intresserad av en häst som hette Kortison ett tag, so far so good... men tänk om man kunnat bli sponsrad av Hydro (bensinkedjan) :D

Hydrokortison = bästa salvan som finns mot myggbett och annat kli :p

Der påminner mig om min gamla ridskola där det fans två oonnyer som hetter Plus o Minus :D

Haha! På min ridskola hade de förut två shettisar vid namn Mina och Atom, de var dessutom bror och syster. Tänkte inte så mycket på det vid den tiden för jag var väl runt 10 år då, men nu i efterhand tycker jag det är väldigt roande :grin:

Min f.d stallägare köpte även en pålla som hette Wavani. Det var väldigt kul att ropa på hästen när man skulle ta in den. Man väntade sig nästan till svar: "Vid gräset längst bort i hagen". Tydligen hade uppfödaren döpt en av sina andra pållar till Herewi.

:rofl: Helt min humor!

Linda8142:
Ojsan & Hoppsan minns jag. :love:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 284
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655
Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 907
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka