Sv: Namnbyte

:rofl:

När det gäller fullblod så är "Personal Jesus" (engelskt uttal förstås) min favorit, där kan vi snacka om pinsamt och förvånade miner hos grannarna när man ska ropa in hästen från längst bort i hagen;)
Byborna undrade i början om vi blivit extremt religiösa helt plötsligt - öländskt landskap är rätt öppet, ljud färdas långt:p..

Tillägg: ja, hästen kallas för Jesus även till vardags:-)

Som Depeche Mode-fan hade jag varit helt lyrisk över att vara ägare till en häst med det namnet. :D

kl

När det kommer till fula namn slår väl annars travhästen Å.Lina Kokoskorven (ja, exakt den stavningen) det mesta. Ser dessutom att den är släkt på mammans sida med mitt sto, hu!

Senast ändrad:

Kan det varit Berga NBG du gick på? Där har vi Ingen Ispuck "puck/pucken" :p

Senast ändrad av en moderator:

Tror att det är vanligt bland travare att de har helkonstiga namn.

Yep! Det har tex funnits om hon inte rent av lever fortfarande en dam som heter Elsas Piano. Jag har också en gång i tiden tränat en kille som hette "Call me Ture", störtskönt. :D

Hon tappade en sko en gång som jag kunde ha som diadem:D

Kan tänka mig det. Fick den stora glädjen att rida henne en gång när jag var 10 år. Fick sitta i spagat nästan. Var inte så stor på den tiden. Lite skillnad sedan när jag klev av henne och satte mig att rida oscar. :D

Min häst heter Gerda, ett inte allt för underbart namn tycker jag .. Fast om jag förstått rätt så börjar det komma tillbaka mer & mer, det var tydligen ungar på dagis som hette Gerda! =)
Sen hade vi en ponny som var döpt till Clas också, och en annan ponny på ridskolan heter Czwartek, det är polska och betyder Torsdag.. Hans farfar heter Algier också. ^^

*kl*
Jag har hört talas om en islänning som heter samma som sin häst och tävlar. Kommer tyvärr inte ihåg namnet men typ -" Här kommer Baldur på Baldur" .

För evigheter sen fanns det en ridskola i stockholmstrakten som hade två ponnyer som hette Knark och Tinner.
Vet också en kattuppfödare som döpte en unge till Skattefria Fia ( detta efter ett förslag där hobby uppfödare skulle beskattas)

Oh, de ponnyerna minns jag... Om de är samma ponnyer som stod på RKD i Gällivare. De gjorde skäl för sina namn om jag inte missminner mig.

Jupp, tog studenten 2004.

@Linda8142
När du nämner Idomin är det ingen tvekan längre. Vi pratar RKD... De har ju haft lite intressanta namn på vissa av sina hästar genom åren. Idomin var min barndomskärlek. Snällare pålle fick man leta efter. Och nuförtiden tror jag de har en klubbhäst som heter Lector (jag tror ju nu inte att han döpts efter en viss kannibal men jag kan ändå inte låta bli att göra den kopplingen :p). Och sen Q-ling icke att förglömma... :D

@Konstiga hästnamn
Jag red för några år sedan en travare som hette Overdrew, något som jag fann väldigt roande vid tillfället i fråga. Sen hade man ju Trål på gymnasiet, en stor fin nordis. Ett fullblod i ett av de stall jag stod i hette Azrael (jag glömde alltid fråga om han fått namnet efter den elaka katten i Smurfarna).

*lånar knapp*

En som kanske passar in bland konstiga namn är min fd sköthäst Oxytropos (hbl, dansk import), jag tycker att det låter som nåt man har i en grön flaska i städskåpet :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 284
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655
Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 907
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka