Någon som ska ställa i Örebro?

movi

Trådstartare
Ja,en liten inoff i Örebro den 8/2-09 på Gamla Örebromässan!

Jag anmälde lite för skojs skull,min 18åriga dotter ska hjälpa en lagottouppfödare att ställa en tik,och sen ska dotterns kompis ställa sin lagotto,så ja,då anmälde jag mig också..

Min riesen ska ställas för 1a gången som veteran,får se hur det går!

Någon som ska dit?
Vi kanske ses?

Sv: Någon som ska ställa i Örebro?

Idag kom papper om utställningen..

750 hundar anmälda!

Ingen från Buke som ska ställa?

ska nog åka o titta då jag missade anmälningstiden! typiskt!
Var det ute vid gammla mässan?

Ska ta med mig schäferflickan,dvärgschnauzern får stanna hemma,hon håller på o behandlas med medeciner mot ett envist sår,så hon mår nog bäst o va hemma på gården.

Jag kommer förbi och säger hej,för tiden lär jag ha..
Jag ska ju ställa min riesentik och dottern ska ställa en lagotto,och vi ställer inte samma tider,räknade jag ut!
Så det blir nog lite "dötid",då kan jag springa runt!

Vad har du för ras? Så jag vet vad jag ska kolla efter..

Eller ska i köra med en ros i tröjan för alla som kommer från Buke:eek:(skoj)

Jag tror att det stog gamla mässan,papprena ligger i sovrummet i skåpet,vill inte gå in där och härja nu..

Till alla

Vore kul och ses,om tiden finns och så,jag lär nog få lite tid över,då dottern och jag ställer på olika tider!
Så jag lär springa runt där!

Så ser ni nån med en kuppad riesen(är nog den enda),så säg gärna hej! Var inte blyga!

Jag har nu i dagarna påbörjat lite finputs på min hund,brukar börja i tid,så jag vet att hon är klar veckan innan..bättre att ta lite i taget,än ta allt på en gång och inget är kvar:eek:

Så,nu är vi klara,så det är bara att åk..
En sista rejäl avborstning idag,så är grovjobbet gjort!

Så här kommer en före och en efterbild..Inte bästa kvaliten på bilderna,men de får duga!
På den uppställda bilden blev hon nästan intryckt i skafferiet..:eek:
26046034.jpg

26045951.jpg

Jag ska dit med min fästman och med min syster som ska ställa sin Russkiy Toy-valp! :laugh: Han är den enda anmäla i hela rasen så det kommer inte vara svårt att se oss... jag fasar för att vi kommer skämma ut oss och valpis är nog inte direkt något föredöme, bara han inte biter domaren i näsan är vi nöjda! :rofl:

Här är lilla plutten:

IMG_0173.jpg

Så här ser jag ut, dock är håret väldigt oklippt för tillfället (ursäkta pose-bilden, det var den bästa jag kunde hitta på photobucket! :o)

SirIcanBoogie.jpg

Sambon har rakad skalle och lär vara som en svans på mig för att kunna ställa dumma frågor. Haha! Jag lär ha ett par vanliga jeans på mig, flerfärgade converse-skor och nån cool t-shirt. Jag bits inte, tvärtom! Kom och säg hej! :D

Nu är jag nyss hemkommen! Blev en låång men otroligt lyckad dag :laugh:
BIR, BIM och 2:a bh valp (9 valpar totalt med) på mina uppfödningar! Och Leia blev BIM, missade BIR när hon helt plötsligt började tro att vi tränade lydnad och började gå med väldigt höga fladdriga framben :p Men det grämer mig inte alls. Dessut så blev min lilla BIR tik utplockad bland de 8 bästa i gruppen :laugh: Räckte inte riktigt ända fram för placering men iaf, otroligt nöjd!

Träffade även på movi och fick lite hjälp med att hålla hundar, tack! Hur gick det för dig i gruppen och veteran?

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
930
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 871
Senast: Edla
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 846
Senast: Zewz
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 463
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka