Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För jag behöver svar på detta eviga mysterium.
Jag tar, som många andra svenskar, lamotrigin.
Varje gång - jag upprepar - VARJE gång jag ska hämta så finns det inte i lager. En gång gick jag runt på fem olika apotek, alltid samma svar:
- Vill du att vi beställer?
Varför just lamotrigin? Det är ju en sjukt vanlig medicin. Jag äter 4 andra mediciner varav en av dem är Liite ovanligare men den finns alltid. Men aldrig lamotrigin.
Fler som äter lamo som har samma problem? Jag har 200 mg om det är relevant. Inget specifikt märke, men det blir oftast Actavis.
Provat annat nätapotek?Är det alltså helt slut?? Vad gör man då?
Kolla om det finns i någon annan (lägre) styrka eller förpackningsstorlek.Tyvärr var jag sent ute denna gång, men det verkar vara slut överallt i närområdet, vilket INTE hör till vanligheterna...
På Apoteket.se går det inte att beställa alls....
Är det alltså helt slut?? Vad gör man då?
Det kan ju vara så att det är slut från leverantören. Då får man kontakta sin läkare och be om ett nytt recept på "det näst bästa" alternativet.De verkar inte vilja lämna ut annan styrka?
Jo Apotea har men då måste jag åka en bra bit för att hämta (mitt "vanliga" ställe dög visst inte, med Apoteket får jag det hem...)
Skumt att det helt plötsligt inte går att få tag på! Har innan inte varit problem (max en dags väntan, men det var på den tiden Apoteket hade monopol)
Får helt sonika vänta på leverans, några dagar lär jag klara mig utan, blev mest förvånad över att INGA Apotek kunde leverera, har ju ändå ett flertal större städer i närheten
Ja det är vad jag gissar på iom att det verkar vara slut "överallt"... Tyvärr var jag sent ute, men lär inte dö av att vänta ngn dag extra, brukar dock vara svårt att få tag på läkarenDet kan ju vara så att det är slut från leverantören. Då får man kontakta sin läkare och be om ett nytt recept på "det näst bästa" alternativet.
Kan du inte beställa nytt recept via "mina vårdkontakter" på nätet? Det är ju bara att skriva som kommentar där att det verkar som att ditt vanliga preparat är slut från leverantör så du behöver något annat.Ja det är vad jag gissar på iom att det verkar vara slut "överallt"... Tyvärr var jag sent ute, men lär inte dö av att vänta ngn dag extra, brukar dock vara svårt att få tag på läkaren
Ja det är vad jag gissar på iom att det verkar vara slut "överallt"... Tyvärr var jag sent ute, men lär inte dö av att vänta ngn dag extra, brukar dock vara svårt att få tag på läkaren
Det har jag gjort flera gånger så det går! Imovane och zolpidem har jag beställt. Det brukar vara ett utropstecken på adresslappen och de levereras som paket, inte som brev.Narkotikaklassade recept går inte att beställa på nätet.
Det kanske inte är aktuellt i detta fall men så är det.
Har emellanåt haft problem med att just Lamotrigin varit slut, men det har löst sig med andra apotek. Idag gick jag dock bet! Apoteken här i stan är väldigt kundvänliga och kollar gärna upp VAR det finns för att man ska slippa knata runt, men det fanns inte på NÅGOT av de fyra apoteken i stan, inte heller i närliggande städer.... Då sökte de även på två olika län???
Tyvärr var jag sent ute denna gång, men det verkar vara slut överallt i närområdet, vilket INTE hör till vanligheterna...
På Apoteket.se går det inte att beställa alls....
Är det alltså helt slut?? Vad gör man då?
Kolla om det finns i någon annan (lägre) styrka eller förpackningsstorlek.
(jag kikade på apoteken här i närheten, det var slut nästan överallt här också)
Jag använder också Apotea (oftast), hämtar från Coop (posten) eller 7 eleven men Melatoninet kan jag bara ta ut på ett bestämt apotek då det är på licens.
Det är Melatonin, direktverkande som läkaren måste ansöka om licens för hos Läkemedelsverket eftersom det inte är ett godkänt läkemedel i Sverige.Men vad är det för Melatonin? Jag har hämtat Circadin på flera olika apotek men dock inte testat på nätet..