Någon som jobbar på apotek här?

Jag har Lamictal, väldigt sällan som hela mängden jag har rätt att ta ut per gång finns inne. Men oftast finns det så jag kan få mellan två och fyra förpackningar.

De apotek jag bestället från skickar vissa varor direkt till brevlådan. Men inte alla mina mediciner- för då måste jag visa leg och hämta på post eller apotek.
Jag tycker det är bra att de gör den kollen.

Har bara 2 km till apoteket men beställer 9 ggr av 10 alltid på nätet o får grejerna i lådan. Passar mej perfekt. Har fått insomningstabletter, smärtstillande, migränmediciner...

Det var länge sedan jag tog Lamotrigin, men jag kan inte minnas att de fick beställa den någon gång, det fanns alltid hemma. När jag haft ovanligare mediciner däremot, som Zyprexa Velotab eller Valdoxan, då har jag inte kunnat räkna med att mindre apotek har den i lager.

Just Zyprexa och Valdoxan har jag också, men de finns alltid :confused:

Jag har Lamictal, väldigt sällan som hela mängden jag har rätt att ta ut per gång finns inne. Men oftast finns det så jag kan få mellan två och fyra förpackningar.
Det beror nog på att de har ställt in sitt lagersaldo på ett antal som är mindre än det uttag du får. Åtminstone på det apotek där jag gjorde några dagar praktik hade de systemet att de skrev in i datasystemet hur många förpackningar de minst "ska" ha i lager och då gjordes automatisk beställning från leverantören när det blev färre. Alltså typ "ska alltid finnas minst fem hemma", då beställdes t.ex tre nya förpackningar när saldot på hyllan (enligt datasystemet) blev 4.
Så, om du ofta går på samma apotek och tar ut din medicin, fråga om de inte kan höja lagersaldot.

Aha, nej jag går på det som är närmast när jag kommer ihåg att sista förpackningen jag har hemma är öppnad.

Och behöver man en medicin IDAG så är ju ett onlineapotek inte något alternativ...

Fast hur många måste man ha samma dag? Apoteket får ju hem dagen efter om man beställer en vardag.

Känns lite som när jag jobbade på en mindre klinik med inte alltför stort lagerutrymme. Om nåt foder tog slut i veckan var det vårt fel om djurägaren kom för att köpa mat först när det var slut, fastän vi sagt att de skulle beställa för att vara säkra på att det skulle finnas hemma :banghead:

Meeeh! Är det bara till mig dom vägrar skicka hem i brevlådan :cautious: :meh:
Kan det bero på att du bor i stan? Både @Migo och @lil-sis bor väl på landet? När jag gjorde det (vilket var på 90-talet så det kan vara ändrat) hade vi lantbrevbärare och de gjorde en del saker som brevbäraren i stan inte gjorde, som lämnade ut paket.

Kan det bero på att du bor i stan? Både @Migo och @lil-sis bor väl på landet? När jag gjorde det (vilket var på 90-talet så det kan vara ändrat) hade vi lantbrevbärare och de gjorde en del saker som brevbäraren i stan inte gjorde, som lämnade ut paket.

:idea:
Fast jag bor ju nääästan på landet :D

Det borde jag ju tänkt på, jag har ju jobbat som lantbrevbärare :banghead:

Lamictal, hämta ut en ask här, en ask där...om det finns på andra "apotek"? Det vet de inte...
Däremot bör man undvika att byta mellan lamotrigin och lamictal. Mina läkare skriver alltid att de INTE får byta ut lamictalen mot lamotrigin. Vet inte exakt varför, men det blir hur som helst inte bra.

Här på vårat lilla byapotek säger man bara till om man skall hämta ut något regelbundet så ser de till att ha det hemma. Även djurmediciner. Underbart smidigt!
Man kan också alltid ringa och kolla. Har dom inte hemma så beställer dom. Oftast har dom det dagen efter.
Är det riktigt akut så har dom ringt runt och sett till att det andra apoteket lagt undan åt en

Älskar vårat byapotek :love:

Hade aldrig fått ett apotek här om det inte varit för avregleringen.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 318
Senast: LovingLife
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 068
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.