Man kan också gå in på FASS och se lagerstatus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varifrån beställer du då? Jag loggar också in med bankID.
Samma här.Apotea.
Apotea.
Samma här.
Meeeh! Är det bara till mig dom vägrar skicka hem i brevlådan
Meeeh! Är det bara till mig dom vägrar skicka hem i brevlådan
@Migo @stjarnhimmel
Ena gången hade jag bara beställt örondroppar (för människa ) så nej knappast narkotikaklassat.
Det var länge sedan jag tog Lamotrigin, men jag kan inte minnas att de fick beställa den någon gång, det fanns alltid hemma. När jag haft ovanligare mediciner däremot, som Zyprexa Velotab eller Valdoxan, då har jag inte kunnat räkna med att mindre apotek har den i lager.
Man kanske inte har så många att välja mellan
Det beror nog på att de har ställt in sitt lagersaldo på ett antal som är mindre än det uttag du får. Åtminstone på det apotek där jag gjorde några dagar praktik hade de systemet att de skrev in i datasystemet hur många förpackningar de minst "ska" ha i lager och då gjordes automatisk beställning från leverantören när det blev färre. Alltså typ "ska alltid finnas minst fem hemma", då beställdes t.ex tre nya förpackningar när saldot på hyllan (enligt datasystemet) blev 4.Jag har Lamictal, väldigt sällan som hela mängden jag har rätt att ta ut per gång finns inne. Men oftast finns det så jag kan få mellan två och fyra förpackningar.
Och behöver man en medicin IDAG så är ju ett onlineapotek inte något alternativ...
Kan det bero på att du bor i stan? Både @Migo och @lil-sis bor väl på landet? När jag gjorde det (vilket var på 90-talet så det kan vara ändrat) hade vi lantbrevbärare och de gjorde en del saker som brevbäraren i stan inte gjorde, som lämnade ut paket.Meeeh! Är det bara till mig dom vägrar skicka hem i brevlådan