Någon som jobbar på apotek här?

hier

Trådstartare
För jag behöver svar på detta eviga mysterium. :p
Jag tar, som många andra svenskar, lamotrigin.

Varje gång - jag upprepar - VARJE gång jag ska hämta så finns det inte i lager. En gång gick jag runt på fem olika apotek, alltid samma svar:
- Vill du att vi beställer?
:banghead:

Varför just lamotrigin? Det är ju en sjukt vanlig medicin. Jag äter 4 andra mediciner varav en av dem är Liite ovanligare men den finns alltid. Men aldrig lamotrigin.

Fler som äter lamo som har samma problem? Jag har 200 mg om det är relevant. Inget specifikt märke, men det blir oftast Actavis.

Varje gång - jag upprepar - VARJE gång jag ska hämta så finns det inte i lager. En gång gick jag runt på fem olika apotek, alltid samma svar:

Varför just lamotrigin? Det är ju en sjukt vanlig medicin. Jag äter 4 andra mediciner varav en av dem är Liite ovanligare men den finns alltid. Men aldrig lamotrigin.

Fler som äter lamo som har samma problem? Jag har 200 mg om det är relevant. Inget specifikt märke, men det blir oftast Actavis.

Beställ på nätet istället?

Jag brukar göra så att jag ringer till apoteket och så tar de hem medicin jag vill ha och så hämtar jag ett par dagar senare. Äter inte den du nämner men andra som de inte har hemma.

Jag äter ondansetron och inget av mina närliggande apotek har det hemma. Aldrig! Det borde ju vara en jättevanlig medicin.

Jag har aldrig/ytterst sällan varit med om att Lamictal varit slut. Circadin däremot...
Har tänkt att jag ska beställa medicinerna via nätet men har inte gjort det än, verkar ju himla smidigt :)

Vadå, kan man beställa? Hur gör man med leg och sånt då?

Ang byte: jag har aldrig blivit tillfrågad lamictal tidigare, den torde ju ändå vara dyrast eftersom det s a s är originalet? Typ som Alvedon är mot alla märken av paracetamol det finns.

Det har hänt att det har funnits andra styrkor, men då skulle inte mitt högkostnadsskydd gälla. Fick jag höra sist iallafall.

Ang byte: jag har aldrig blivit tillfrågad lamictal tidigare, den torde ju ändå vara dyrast eftersom det s a s är originalet? Typ som Alvedon är mot alla märken av paracetamol det finns.

Det har hänt att det har funnits andra styrkor, men då skulle inte mitt högkostnadsskydd gälla. Fick jag höra sist iallafall.
Du loggar in på ett apotek på nätet med hjälp av någon typ av e-legitimation såsom bankid eller mobilt bankid. Sedan kan du enkelt beställa hem alla mediciner som du har på e-recept. Iaf en sida har dessutom fri frakt så det kostar inte ens något.

Jag har nästan aldrig haft det problemet. Äter både 200 och 100 (300 totalt). Någon enstaka gång har det varit slut, men i stort sett aldrig. Då handlar jag ändå i apoteket i pyttehålan nära där jag bor.

Det var länge sedan jag tog Lamotrigin, men jag kan inte minnas att de fick beställa den någon gång, det fanns alltid hemma. När jag haft ovanligare mediciner däremot, som Zyprexa Velotab eller Valdoxan, då har jag inte kunnat räkna med att mindre apotek har den i lager.

Då jag beställt på nätet fick jag visa leg på posten eller svensk kassaervice eller vad det heter nu.

Eller så kan man beställa så varorna kommer till apoteket. eller så ringde jag och bad de ta hem varorna och när jag kom dit fick jag visa leg som vanligt.
Tycker du ska prova ngt av ovanstående då det sparar tid.

Jag har helt bojkottat apoteksbutikerna och använder mig av onlineapotek. Tröttnade på att ägna timmar åt att köra runt mellan city och köpcentran i jakten på pillerburkar som alla säger att nån annan har inne.

Nu får jag allt hem i brevlådan 2 dagar efter beställning, dessutom till betydligt bättre priser än i butikerna. Och jag slipper leta mig fram bland kosmetika och kosttillskott som verkar vara deras huvudutbud nu för tiden. Yay för avreglering...

Jag har helt bojkottat apoteksbutikerna och använder mig av onlineapotek. Tröttnade på att ägna timmar åt att köra runt mellan city och köpcentran i jakten på pillerburkar som alla säger att nån annan har inne.

Nu får jag allt hem i brevlådan 2 dagar efter beställning, dessutom till betydligt bättre priser än i butikerna. Och jag slipper leta mig fram bland kosmetika och kosttillskott som verkar vara deras huvudutbud nu för tiden. Yay för avreglering...

Va, får du medicinerna i brevlådan?

Jag beställer från Apotea och kan få icke receptbelagt i brevlådan men det receptbelagda måste jag hämta ut på postens/dhls utlämningställe och visa leg.

Lamotrigin finns alltid inne oavsett vilket apotek jag hämtar på. 100 mg tabletter.

Däremot finns aldrig Ziprasidon så det måste jag beställa men det kommer hem typ dagen efter till apoteket.

En STOR fördel med de elektroniska recepten är att man kan se på nätet vilka apotek som har den/de mediciner man ska ha i lager! Genom att logga in på apotekets hemsida eller app med sitt BankID resp Mobila BankID så kan man se dessa uppgifter och lätt välja vilket apotek man ska åka till! När man inte kan vänta på leverans från ett onlineapotek!

En STOR fördel med de elektroniska recepten är att man kan se på nätet vilka apotek som har den/de mediciner man ska ha i lager! Genom att logga in på apotekets hemsida eller app med sitt BankID resp Mobila BankID så kan man se dessa uppgifter och lätt välja vilket apotek man ska åka till! När man inte kan vänta på leverans från ett onlineapotek!

Man kanske inte har så många att välja mellan ;)

Va, får du medicinerna i brevlådan?

Jag beställer från Apotea och kan få icke receptbelagt i brevlådan men det receptbelagda måste jag hämta ut på postens/dhls utlämningställe och visa leg.

Jag får recept i lådan om inte paketet blir för stort. Loggar in med mobilt BankID.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 318
Senast: LovingLife
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 068
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.