Någon som adopterat?

Sv: Någon som adopterat?

Även jag tänker mycket på er. Jag hoppas verkligen att ni ska få träffa eran dotter snart och att ni får bli den familj ni är menade att bli.

Tänk på att sedan 1:e januari får föräldrar ta ut föräldraledighet båda två för samma barn och få ut föräldradagar i 30 dagar. Kan vara bra att kolla upp hur det ställs när man adopterar, men jag ser inte att det ska vara några undantag. Ifall ni känner att ni behöver vara hemma ihop när ni kommit hem tex.

Håller givetvis tummarna för beked snart också!

Men du, TS får väl uppdatera när hon vill? Hon har ju redan skrivit att hon ska göra det när det finns något att berätta.

Läs inlägg 250 och försök att se att TS inte har någon som helst skyldighet att uppdatera någon av oss på vad som sker. Visa lite respekt och sluta tjata!

Det är helt riktigt, jag har lovat att berätta när något händer och eftersom jag fortfarande inte uppdaterat så har det inte hänt något.
TYVÄRR får jag säga för jag hatar detta, denna jäkla väntan tär nåt så fruktansvärt på oss! Jag hatar att inte kunna skriva att "ja, nu har vi äntligen fått besked". Det bara dröjer och dröjer och vi vet inte alls när vi får komma iväg. Och Hon blir äldre och äldre och vi missar alla dessa månader med henne. Vårt liv är verkligen på paus!

Men jag lovar, efter att jag ringt mamma och pappa ska jag uppdatera här :D

Skickar ett gäng styrkekramar till er och hoppas att era väntan snart är över. Det måste vara fruktansvärt frustrerande att vänta och mångas okänsliga tjat måste vara outhärdligt.

Kram poppinella! Tänker på er jätteofta och håller tummarna hårt för att ni snart får ett besked.
Tycker inte det är okej att det hela drar ut på tiden såhär, men jag vet ju heller inte bakgrunden till varför det gör det med adoptioner.

Du har ingen skyldighet gentemot oss, även om vi såklart hoppas att du håller oss uppdaterade vid besked!

Av någon anledning finns den här tråden ständigt i mitt bakhuvud, jag tänker på er ofta och hoppas så att ni ska få det ni så länge längtat efter.

Det måste vara ohyggligt påfrestande att gå så här länge och vänta på besked och så få det uppskjutet gång på gång. Jag tycker att det är grymt att man inte har ett bättre utvecklat hanteringssystem för dessa ärenden.

Fy, JAG får kämpa mot impulsen att ringa upp alla berörda och skälla på dem och fråga vad i he-vete som dröjer så förbannat, så jag kan bara föreställa mig hur ni måste känna. :-(

Senast ändrad:

Frustration är bara förnamnet... det är så otroligt jobbigt att inte kunna göra nånting alls för att påverka så det händer något.

Nya riktlinjer är på gång i landet för att förhindra att det blir så här fler gånger och det välkomnas varmt! Dock hjälper det ju inte oss just nu, men det är bra att veta att man jobbar på det i alla fall.

Tack för era tankar, tumhållningar och kramar! :)

Av någon anledning finns den här tråden ständigt i mitt bakhuvud, jag tänker på er ofta och hoppas så att ni ska få det ni så länge längtat efter.

Det måste vara ohyggligt påfrestande att gå så här länge och vänta på besked och så få det uppskjutet gång på gång. Jag tycker att det är grymt att man inte har ett bättre utvecklat hanteringssystem för dessa ärenden.

Fy, JAG får kämpa mot impulsen att ringa upp alla berörda och skälla på dem och fråga vad i he-vete som dröjer så förbannat, så jag kan bara föreställa mig hur ni måste känna. :-(

Håller med dig i allt du skriver, tack för att du fick ner det så bra i skrift!
TS - tänker jättemycket på er!!

Jag tyckte att det var så fint! Har ingen egen erfarenhet av barn eller adoption ska jag säga, men jag blev så otroligt rörd av Klaras prat, började nästan gråta mitt på kontoret flera gånger om.

Vi får gå vidare utan vår lilla tjej. Fick besked idag att det inte blir Hon. Skälen vill jag inte ange här, men det är de bästa tänkbara och det gör att det är lättare att acceptera även om det känns jättetungt.
Hon har satt stora avtryck i våra liv och vi kommer aldrig glömma den lilla tjej som fick vara vår dotter i tankarna under så lång tid.

Hon behöver inte bo på barnhem, hon får växa upp i en familj och vi önskar henne allt gott i livet även om inte VI får dela det med henne.

Stor kram till er, sa synd att det skulle ta sa lang tid for dem att ordna detta! Far ni fortur i kon till nagot annat barn nu eller vad hander? Ni har ju vantat sa otroligt lange.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 548
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka