Någon som adopterat?

Sv: Någon som adopterat?

Men åh ! Hoppas nu att beskedet i April/Maj kommer så tidigt som möjligt och ni får träffa er lilla flicka

kl

popinella, vad glad jag blir åt att läsa det du skrev, håller tummarna hårt för er nu!!

Tack ska ni ha allihopa!
Det här behövdes verkligen så dåligt som vi har mått den sista tiden. Nu känns det betydligt lättare även om inget är definitivt ännu. Vi har levt i någon slags gråzon/bubbla denna vintern och liksom bara väntat på att få börja leva. Jag hoppas vi får göra det också inom en snar framtid! Det går liksom bara inte släppa allt och tänka på nåt annat under denna väntan, det är verkligen helt omöjligt eftersom HON en gång presenterades för oss och vi blev alldeles kära i detta lilla barn :love: Hon är just nu meningen med allt och den som gör att man håller sig någorlunda över ytan.

Men ååh!
Jag blev så glad när jag såg att du hade skrivit i tråden och tänkte att nu är det på gång ...
Jag känner med er.

Åh hoppas hoppas ni hör något snart!!!

Nu har ju TS sagt att hon uppdaterar så fort hon vet nåt :) Ni känns liiiite som dem som hela tiden SMS:ar gravida och undrar om det inte hänt nåt än - som om den gravida inte skulle ha sagt nåt då ;)

Nu kanske inte detta gör TS något men det känns lite ofint tycker jag att stressa på så, ni får nog er uppdatering tids nog.

Jo, den där frågan får vi nog i snitt 4 gånger om dagen. :D
Oftast har jag inga problem att prata om det, men ibland orkar jag bara inte. Det är så otroligt tärande att aldrig få besked och att få berätta det gång på gång till alla som frågar påminner ju bara mig själv om denna sorgliga sits vi inte vill vara i. Vi vill ju inget hellre än att få det där samtalet överstökat så vi kan få komma till nästa steg och boka resa.

Vi har inte fått några besked med andra ord. Först fick vi veta (fast det har jag inte skrivit) att vi definitivt skulle få besked i april och åka i maj, men nu har vi nyligen fått veta att det är ovisst igen. Akten har "fastnat" på vägen kan man säga och nu är vi ännu en gång i läget att vi inte vet hur lång tid det kommer ta att få besked. Det kan bli denna veckan, men det kan bli om en månad också...

Sorgen är större nu än vad den varit innan. Vi missar så himla mycket som vi egentligen skulle fått vara med om. Nu är det ju som det är och jag vet att man inte ska gräma sig över allt man missar när det viktigaste är att få hem henne överhuvudtaget. Men det känns ändå.

Imorgon börjar en ny vecka. Kanske är det veckan då man får veta, kanske inte. Hur som så är det alltid skönt när helgen är över.

Jag lider med er och håller tummarna för att ni får besked snart. Vilken jäkla process alltså!

Vet inte om jag har skrivit det innan, men jag har bekanta som hämtat sin dotter från Columbia för snart 2 år sedan. De åkte ner, men om jag förstått det hela rätt var något inte riktigt klart och de fick vara på plats i över två månader.
Ingen pepp för er, men det kan ju iaf vara en fördel med att inte ila iväg och åka ner för tidigt, även om det måste vara dödande att vara hemma och vänta.

Faktum är att det snarare låter helt normalt för att vara Colombia. Vi kommer också stanna 5-9 veckor, men det kan bli upp emot 12 veckor också. Vi vet inte i förväg hur länge det blir utan det beror på vilken domstol man lottas in i (och den lottningen sker när vi varit i landet nån vecka).
Och det är helt sant att allt inte riktigt är klart när man åker till landet. Adoptionen är nämligen inte klar förrän det gått igenom domstolen när man är på plats och det sker först i slutet på vår vistelsetid där. De första veckorna är man fosterfamilj kan man säga så man har ju barnet i sin vård hela tiden. Men vår blir hon inte förrän det nästan är dags att åka hem.

Okej, ja det verkar vara ett avancerat system... Du har säkert skrivit det innan i tråden (och jag har läst hela, men det var ett tag sen) men hur gör man med ledighet? Är det er semester ni får ta eller kan det gå under föräldraledighet..?

Man får ta föräldraledighet från första dagen man har barnet i sin vård, vilket blir efter ca två dagar i landet. En tar semester och en är föräldraledig på plats och tar semesterdagarna för en av oss slut så byter vi (vi har sparat semesterdagar så vi har en hel del att ta på).

Tänker mycket på dig, fast än jag inte ens känner dig. Den största anledningen till att jag nån gång kikar in på buke är för att kolla denna tråd.

Såg att du skrivit om föräldraledigheten. En sak som slog mig är att jag läste härom dagen (någonstans, minns inte var?), att båda föräldrarna numera kan ta ut föräldradagar samtidigt. Nu vill ni kanske inte "slösa" på f.dagarna, utan använder kanske hellre semesterdagar, en tanke bara ifall det skulle vara så :)

Önskar er all lycka!

Vad gullig du är! :)

Det där med föräldraledigheten stämmer, vi vill spara så mycket som möjligt för att dra ut på ledigheten. Men det hjälper nog många som har långa vistelsetider i landet framför sig och som kanske inte hunnit spara ihop så mycket semester som vi gjort. Jag tror det är 30 dagar man kan ta ut samtidigt nu om jag inte minns fel (fast det kanske jag gör).

Vad gullig du är! :)

Det där med föräldraledigheten stämmer, vi vill spara så mycket som möjligt för att dra ut på ledigheten. Men det hjälper nog många som har långa vistelsetider i landet framför sig och som kanske inte hunnit spara ihop så mycket semester som vi gjort. Jag tror det är 30 dagar man kan ta ut samtidigt nu om jag inte minns fel (fast det kanske jag gör).

Nej det gör du inte, det är 30 dagar man kan ta ut :)

Även jag följer tråden i smyg och hoppas ni snart får åka och hämta hem er lilla tjej!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 961
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 541
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka