Någon som adopterat?

Sv: Någon som adopterat?

Vad fint för den lilla tjejen men så tråkigt för er! Har ni fått veta något om hur er process kommer fortsätta nu när ni istället ska bli föräldrar åt ett annat barn?

Rent praktiskt omvandlas tiden vi väntat på henne till tid vi väntar på barnbesked hos barnhemmet. Så vi hamnar inte sist i kön. Vi står som nr 2, men samtidigt matchar dom inte strikt efter kö så det kan lika gärna innebära att vi står på tur som att vi får vänta längre. Kanske prioriterar dom oss eftersom dom "känner" oss och vet vad som hänt, kanske inte. Just nu lägger vi det i händerna på barnhemmet, vi litar på dom.
Det blir bra till slut. Lilltjejen får familj och ett annat barn får bli familj med oss. Svårt och konstigt att tänka på det nu, men det är verkligen en tröst att veta att Hon får det bra! Då är det lättare för oss att gå vidare och kunna se fram emot nästa steg.

vad tråkigt med ett sånt besked, men precis som du själv konstaterar så får barnet det bra.

När det blir så här så förstår man varför barnet inte presenteras för er med foto och fulla uppgifter...

Jag beklagar så att det inte fick bli den flickan som fick komma till er. Förstår att det känns tungt. Hoppas nu att hon får det bra, och att ni snart får ert efterlängtade besked.

Stor kram, Poppinella!
Vilken tröst ändå att flickan får det bra, jag hoppas att ert barn snart hittar er och får flytta hem!

Min första tanke när jag läste ditt svar var att ; nu vet jag varför denna tråd fängslat mig så, och det är på grund av dig..
För att bilden jag får av dig är att du är en sansad, ytterst förnuftig och väldigt kärleksfull person och det är egenskaper jag tror gör en väldigt bra mamma.

Så därför är det inte bara er längtan efter ett barn som berör mig utan också det omvända, att ett barn som trots unga år fått uppleva så mycket sorg, nu faktiskt får en fantastisk kärleksfull mamma och en familj OCH det är det som värmer mitt hjärta, och får mig att hoppas varje gång jag ser att tråden uppdaterats, att nu, just NU har det där barnet och föräldrarna som är så menade för varandra, äntligen hittat varandra.

Att du trots att beksedet måste vara så tungt och lätt att självcentrera
( har vi inte drabbats nog nu) ändå kunna fokusera på vad som är bäst för flickan, det är inte alla som hade kunnat det, just där och då.

Så jag sänder er en tanke, full av respekt, och jag hoppas av hela mitt hjärta att snart, väldigt snart har man lyckats lokalisera just det barn som är menat för just er.

När det blir så här så förstår man varför barnet inte presenteras för er med foto och fulla uppgifter...

Jag tror att alla som adopterat kan intyga att oavsett hur lite eller mycket info och bilder man får så spelar det ingen roll... det är ändå ens barn rent känslomässigt och blir det med en gång man blivit matchad (även om vi "bara" blev det inofficiellt, så blev vi ändå matchade).

Det som hände var något helt oväntat och som inte gick att förutspå och det hade hänt även om vi hade fått officiellt barnbesked och därmed fått namn, bakrgundsinfo, bilder osv.

Tack för dina fina ord, ja alla era fina ord! Det värmer verkligen ska ni veta!

Vi känner båda starkt att det var meningen att det skulle bli så här. Det var meningen att det skulle dra ut på tiden för annars hade denna vändning inte kunnat komma. Sorgligt för oss, absolut - vi är jätteledsna för allt det här, vi trodde vi skulle få se denna flicka växa upp! Men det var inte meningen att det skulle bli vi... det vet vi nu!

Dock hade vi kanske aldrig hamnat i Colombia om det inte vore för Henne och vi hade kanske inte hamnat på detta fantastiska barnhem som vi har största förtroende för! Dom gör verkligen allt för barnen och jag tror att dom känner när just vårt barn blir tillgängligt för adoption.

jag besöker i princip aldrig föräldrar forumet utom för att läsa den här tråden. Jag håller alla tummar för er, jag tror att just ert barn finns där ute, och bara väntar på att få komma in i er familj :love:

Lite mer än 3 månader har gått sen vi fick veta att Lilltjejen inte blir vår och jag önskar så att jag snart hade lite positiva saker att skriva här, men det ser ut att fortsätta dröja tyvärr. Det ÄR vår tur att få barnbesked nästa gång från detta barnhem, men omständigheter i landet har gjort att allt drar ut på tiden väldigt mycket (för alla, inte bara för oss).

Vi får hoppas att 2013 kan få bli vårt år.

Vad tråkigt att höra att ni fortsatt måste vänta, men 2013 bara måste vara ert år, ni har väntat så länge nu!

Jag har varken slutat tänka på er eller hålla tummarna för er. Hoppas hoppas att det blir ert år nästa år!

Jag håller också tummarna för att 2013 är året då ni får ert efterlängtade barn !

Ställer mig till skaran som håller tummarna och kommer med lyckorop! Det är verkligen er tur nu!

Varma kramar

Så sorgligt att hon inte blev eran :cry:

Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni ska få barnbesked nu och att ni snart sitter med ert barn i famnen och är på väg hem.

Tack alla!

Det har gått så många år nu, snart 7 år sen vi började försöka få barn. Det är länge och jag är glad att vi inte visste från början hur lång tid det skulle ta att nå fram till målet. Samtidigt så har dessa åren gett oss så mycket kunskap och vi har verkligen fått lära känna varandra och rannsaka oss själva på djupet med vad vi känner och tycker. Vi har även kommit så mycket närmre varandra, något jag är tacksam över när jag vet att det lika gärna kunde vara tvärtom för det är slitigt när det inte fungerar.

På sätt och vis skönt när det sen är ett nytt år. Då börjar vi om. Förra nyåret tyckte jag det var skönt att det äntligen blev "det året då vi skulle hämta vår tjej". Nu blev det inte så så vi får tro på 2013. :)

Vi fick vänta i 9 år och som du skriver så är det tur att man inte vet innan hur lång tid det kommer att ta. Livet stannar upp men ändå måste man försöka att fungera åtminstone hjälpligt. Tufft. Hoppas så att det kommer att gå snabbare för er!

Efter gårdagens och dagens nyheter kan jag avslöja att det blir en tjej! :)

Tyvärr får ni inte mer info än så just nu, men jag ville bara skrika ut det vi har varit tysta med i flera månader!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 549
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka