Någon med hund på jobbet?

L

Lindyhop

Ja är det någon som har med sig sin hund/ar på jobbet? Hur funkar det?
Finns det fler hundar på jobbet?

Vad jobbar du med?

Vore jättekul att få höra lite om hur det fungerar!

:bow:

Sv: Någon med hund på jobbet?

Nej, jag har många gånger tänkt att jag skulle vilja, iaf ibland. Men så såg jag på Cesar i måndags och blev lätt avskräckt ;)

Sambon har med sig vovven på jobbet. Jobbar som Hovis.
Fungerar utmärkt.

Haha jaha men varför tar du inte med honom till jobbet? Vad jobbar du med?

Åh vad praktiskt! Kan tänka mig att det är ganska enkelt att ha med sig hunden som hovis!
Håller på att bestämma vad jag ska bli. Men det vore ju kul med ett jobb där man kan ta med hunden... Jag vet bara inte vad det skulle vara för jobb. Vill gärna jobba mkt ute och gärna med hästar.

det har min hästs hovis också:D
Hans hund brukar leka med min hund när hästen skos =)

Jag har mina med ibland, jobbar då som fastighetsskötare och börjar oftast kl 5 på morgonen, och då är de med ute hela tiden. Ibland är de dock inte så pigga på att följa med så då sover de i fikarummet istället, och drar sig upp kring tio :cool:

Jobbar förut på förskola och då fick den stora vovven ligga i personalrummet.

Funkar bra för mig iaf.

Jag jobbar natt på ett boende för lindrigt utvecklingsstörda. Ibland när sambon inte är hemma så får vovven följa med till jobbet. Funkar jättebra och de boende tycker det är jätteroligt med något som bryter vardagen.

Jag jobbar i zooaffär. Valpen har varit med sen vecka 11. (Hennes vecka 11 alltså). Hon har en filt bakom kassan med sina leksaker spridda på. Där ligger hon och sussar på rygg fast kön av svettiga kunder, gnisslande barnvagnar och skrikiga ungar växer sig lång på andra sidan disken. När husse råkar vara ledig får hon stanna hemma, och då skriker min chef att jag får springa hem och hämta hunden igen!

Här är hundarna med. Fungerar bra. De ligger innanför kompostgaller på sköna fällar. Får komma ut och rastas och vara med i personalrummet på lunchen samt brukar ofta få vara med när det bara är jag och städningen kvar :angel: .
Jobbar som vet.assistent.

När husse råkar vara ledig får hon stanna hemma, och då skriker min chef att jag får springa hem och hämta hunden igen!

:rofl: Låter som när husse lämar Bella hemma, då undrar alla kunderna vart hon är och varför hon inte är med..
Småroligt när de bjudit hem vänner och bekanta enkom för att via upp den dära snälla pitbullen.:D Som inte är med för dagen. (jo det har hänt massa gånger.)
Vissa hundar letar igeom hela hans bil i sökandet efter den icke existerande lek kompisen som alltid kommer med hovis. :p

Mina följer med när även min man jobbar. Jag jobbar som personlig assistent och är killen jag jobbar med upskattar dem mycket. Det är även fler som har jyckarna med men vi jobar alltid ensamma så det krockar aldrig. Skulle han få besök så platsar jag hundarna i personalrummet om de inte uppskattar dem förståss.

mina hundar får vara med ibland. jobbar som personlig assistent och flickan blir mer motiverad att gå på promenader om man har med sig en hund. labben skäller dessutom på kommando till hennes stora förtjusning och gosar gärna med henne i hennes säng, de har mycket kul ihop. "min" flicka är väldigt utåtagerande, men det verkar nästan som om de förstår att hon inte är som andra, inte ens schäfern blir sur när hon får sig en smäll. de går bara undan. labben har vid några tillfällen hoppat upp och gett henne en blöt kyss, och hon har blivit så paff att hon kommit av sig i sitt utbrott :D

Jag jobbar som skribent och projektledare på en liten kommunikations/marknadsföringsbyrå och har min Golden Retrievervalp med mig på jobbet (enda hunden på plats här). Från början var han med mig varje dag (vi ville inte lämna bort honom när han var riktigt liten). Nu är han 4 mån och är hos dagmatte 2-3 dagar/ vecka och resten med mig.

I början var det meckigt med tuuuusen rastningar och full koll på honom även om han hade en komposthage runt mitt skrivbord (vi har ett kontorslandskap). Nu börjar han emellertid fatta galoppen. Sover oftast från morgon till lunch då vi går på en 40min lek och bustur på stranden och på en bergsknalle som ligger bredvid. Försöker trötta ut honom med olika noslekar. På em sover han tills vi ska hem. :) Det jobbiga är attj ag inte nånsin får jobbat in nåra flextimmar, att planera in alla kundmöten (somliga är ju allergiska) och att det är bökigt att åka till/från jobbet. Man kan inte stressa... Fördelen är att man faktiskt kommer ut på lunchen.. och att man strssar mindre! Men räkna med att det är rätt mkt jobb, iaf med en valp på jobbet.

Jag hade med mig min vovve. Funkade jätte bra. Jobbar som kontorsråtta så han låg under mitt skrivbord. Men så visade sig det tyvärr att personalchefen var rädd för just schäfer så då fick jag inte ha med honom längre. Men det funkade väldigt bra så länge det varade:)

Hade med mig hunden när jag jobbade som ridlärare. Det var lite meck ibland då inte alla, alla gånger, är så förtjusta i att ha en überkelig Rottis i fikarummet/cafeterian/kontoret osv. Men det gick att lösa, på mina lektioner kunde hon vara med, och annars fanns det så gott som alltid någon stalltjej som ville gå ut och gå med henne. Under vår/sommar/höst fanns dessutom hundgårdar där hon kunde vara.

Nu däremot, när jag och sambon pluggar, så blir det att cykla hem och rasta på lunchen de få gånger som båda har skola hela dagen.

Haha jaha men varför tar du inte med honom till jobbet? Vad jobbar du med?
Jag är kontorsråtta så det skulle gå bra men så har vi en del här på avd. med mycket starka åsikter som inte gillar hundar så jag tar inte upp diskussionen. Jag mår rätt bra av att komma ifrån jobbet på lunch också :)

Jag hade med mig min vovve. Funkade jätte bra. Jobbar som kontorsråtta så han låg under mitt skrivbord. Men så visade sig det tyvärr att personalchefen var rädd för just schäfer så då fick jag inte ha med honom längre. Men det funkade väldigt bra så länge det varade:)

Vi hade en kille som var väldigt hundrädd även på vårt jobb, men det dämpades något när min kollega skaffade två bullmastiffer, och när han fått följa min schäfer från valptiden så har det heller inte varit något problem. Han har tom. köpt egen egen hund nu, men en mindre visserligen.

Jag jobbar som frisör och har nästan alltid hunden med. Hon ligger och sover i bakrummet oc ibland lägger hon sig i dörrhålet och tittar medan jag jobbar. Har en gammal tant som kund och hon hämtar alltid färdigt skuren knackorv till vovven:p

Jag sitter just nu här vid mitt skrivbord och jobbar, min 12 veckors valp ligger under och tuggar på ett tuggben :) Jag jobbar alltså på ett kontor där vi sitter 2 personer, ibland sitter jag själv så ingen har något emot honom. Det blir många pölar att torka på golvet för han säger inte till än när han behöver kissa....jag går ut med honom lite då och då men han kissar ju så fruktansvärt ofta :crazy: Jag håller nu på att försöka få honom att inte springa fram till alla som kommer in, får se hur det går....han har nu också kommit på att han kan skälla :rofl: Ibland tar kollegan med sig sin hund också, så då har han någon att leka med :)

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 150
Senast: Milosari
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 116
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: chimichanga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka