Någon här som är fodervärd åt Försvarsmakten?

Sv: Någon här som är fodervärd åt Försvarsmakten?

inte jag, men min bror hade för ca 8 år sedan en schäfertik på foder åt dem :)

då vill jag sno denna tråden med en fråga ;)
skulle jag kunna "hitta" henne någonstans och se vad hon jobbar med eller om hon ens finns kvar? och hur isådanafall!

Mvh Thea

Om du ger mig hennes fullständiga namn från stamtavlan, så kan jag kolla på jobbet om hon finns i livet, och i sånt fall var.

Inte riktigt, men jag har däremot haft hundar som senare sålts till Försvaret ;)

Jag vet inte om det är du på din avatar? Om det är det så ser du inte så gammal ut. Hur har du hunnit med att få alla dina kunskaper? :o

wow vilken inponerade bedrift.

Jojo, har folk som ringer till mig från landets alla hörn och undrar om jag vill ha hundar åt dom för dom tycker jag lyckas så bra med de hundar jag haft. Så något bra borde det väl bara? :smirk:

Umgås 24/7 med folk som tränar hundar, tränar hund och lever hund på heltid. Går även skola med inriktning hund och har under sommaren jobbat som hundskötare uppe på F21.
Lärt mig otroligt mycket hund på bara de senaste 2 åren!

Mitt hjärta heter Älskebos Arco, har honom med på en höstbild här någon stanns.

Ngn Bukeist som har valp eller avelstik på foder åt FM?

Hade en kompis som tog en valp på foder för drygt 1 år sedan. Men hon lämna tillbaka den efter 2 veckor. Hon förstod inte riktig vad det innebar att ha valp. :eek:

Fattar inte hur FM kunde ens godkänna henne som fodervärd. Hon hade ingen som helst erfarenhet av hundar. :crazy:

Fast Arco har ju aldrig varit din hund, eller tränats av dig för den delen heller. Annat än nån vecka när ******* hade stukat foten. :angel:
Och vad gäller alla hundar du haft i träning som folk är så nöjda med så hade det varit roligt att veta vilka dom är. :angel: Jag känner nämligen bara till en enda hund som tränats av dig. :angel:

Konstigt att man aldrig hört talas om dig, du skriver ju i var och varannan tråd om dina otroligt fina kunskaper/utbildning & att du haft mycket hundar som du tränat osv...

Har rätt bra koll på hundfolk uppåt i landet ändå

Jojo, har folk som ringer till mig från landets alla hörn och undrar om jag vill ha hundar åt dom för dom tycker jag lyckas så bra med de hundar jag haft. Så något bra borde det väl bara? :smirk:

Umgås 24/7 med folk som tränar hundar, tränar hund och lever hund på heltid. Går även skola med inriktning hund och har under sommaren jobbat som hundskötare uppe på F21.
Lärt mig otroligt mycket hund på bara de senaste 2 åren!

Mitt hjärta heter Älskebos Arco, har honom med på en höstbild här någon stanns.

Jag vet vem som hade honom, och inte var det du iallafall. Men jag läste i din blogg att han var hos dig i någon vecka. Resterande tid hos du vet vem :smirk:

Jisses Ejlin tror du bet dig själv i svansen nu.
Sitta här o ljuga om alla hundar till hit o dit. Du våga ju inte ens komma hit o köra min trögbock till rottis.

nej upp till lite bevis istället för en massa svammel.;)

Haha ja ni är allt för roliga!:rofl:
Jo Jessica hade Arco först, sedan fick jag erbjudandet att ta över Arco när hon ville ha lite mer tid med sin egna lilla valp. Och eftersom jag inte hade någon hund så fick jag ta hem honom till mig.
Och inte bodde han hos mig bara i någon vecka, haha..

Visst Piru! jag kommer och kör din rottis, men något sånt där ipo tjafft ställer jag inte upp på! :angel:

Men Aningsfull verkar ju ha stenkoll på mig, ni kanske skulle gå genom henne :rofl:

"Jojo, har folk som ringer till mig från landets alla hörn och undrar om jag vill ha hundar åt dom för dom tycker jag lyckas så bra med de hundar jag haft. Så något bra borde det väl bara? "

Så det är din plastsyster som är landets alla hörn? :angel:

Du är ju ganska bra på att snacka och skryta så inte är det konstigt att man hör grejer. :rofl:
Men jag är fortfarande intresserad av alla dom där hundarna du haft i träning och det är jag nog inte ensam om. :angel: :rofl:
Jag menar.. om det nu har gått så bra med alla hundar du haft i träning att dom ringer dig från hela sverige borde du ju mer än gärna rabbla alla bra hundar du haft. :rofl:

Jag är faktiskt inte ett dugg road, snarare irriterad och en gnutta nyfiken...

För jag har gamla kontakter inom "hundverkamheten" på försvarsmakten och hyffsad koll på folk runt "dina" trakter och det är ingen som ens nämnt dig..

Sen är jag lite nyfiken på vilken mer hund du haft som sålts till försvaret. Eftersom att du säger att du haft hundar som sålts till försvaret och inte bara en hund. :angel:

Lånar knapp

Förstår inte varför man måste vara så himla duktig med hundar bara för att försvaret är intresserad av ens hundar? Det kan ju lika gärna vara stammen de är intresserade av. Om de är ute efter dressyrämnen så behöver ju inte hunden vara så mkt tränad innan utan det räcker att den har potential. Så det är väl inte otroligt om Elin har fått förfrågningar från försvaret?

Det vi reagerar på är väl mest att dom hundar hon påstår sig ha haft inte är hennes hundar. :angel:

Sen att vilket rikspucko som helst kan få tag i en bra hund med fin stam är ju en annan fråga. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Är det några bukare som ska på mydog? Mig hittar ni i dobermannmontern (ffa på lördag fm) samt springandes runt på mässan. Som...
2
Svar
21
· Visningar
1 459
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 986
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 113
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka