Någon här som är fodervärd åt Försvarsmakten?

Sv: Någon här som är fodervärd åt Försvarsmakten?

Men innan hon skrev namnet på hunden undrade folk (Aliide?) hur hon som är så ung hunnit få så mkt kunskaper. Och det jag menar är att man måste inte vara superkunnig bara för att Försvaret är intresserad av ens hund :smirk:

Jaja det är sant. Fast det beror nog mer på att det inte är första gången ejlin sticker ut näsan så att säga som folk börjar undra. :angel:

:smirk: på dig du! :p

Ah.. okej. Har inte läst så mycket av hennes tidigare inlägg så det är nog därför... tyckte väl att folk vara väldigt snabba med att hugga men då fattar jag :p

Visst Piru! jag kommer och kör din rottis, men något sånt där ipo tjafft ställer jag inte upp på! :angel:
QUOTE]

Du får välja vad du vill göra ta han gärna i korgen så är det tyst på ditt hävliga svenskskydd sen.
Sen varför inte detta upplägg

första moment Fasttagande i korg sen bevakning i korg sen skiter vi i korgen tycker ja, går in på lite ärmarbete, vi kan göra enkla bevakningar där sen modprov så får vi se vilken av oss som ler sen.;)

En annan fråga, hur gör man om man vill bli fodervärd åt en försvarsmakten-hund? Hittar inte mycket användbar info men jag kanske letar på fel ställen :crazy: tänkte det kunde vara intressant att läsa om!

Sök på FHTE, så kommer du till Försvarets Hundtjänstenhets hemsida. Där klickar du dig fram till avelsstationen. Där står det hur man blir fodervärd.
Om du inte hittar så kan du PM:a mig så ska du få ngr telefonnummer av mig.

Jag har det, en valp.

Va skoj!!! Hur gammal är hunden? Vem är mamman? Vore roligt om det är en tik som varit nere hos oss på FHTE. Var i Sverige bor du?
Själv har jag en 14-månaders som har O´Kawasaki som mamma. Min valp ska in och testas om en månad. Jag jobbar åp FHTE och har inte långt, så för mig blir det ingen resa till testen, utan vi tar det på "jobbet" tillsammans med 3 syskon till henne som kommer åkandes. Roligt!

Nej den jag har nu har inte varit hos er på FHTE, han är fem månader, e Ebbe och u Råggrindans Morra. Men jag har haft en tidigare som finns hos er nu, en malletik, Terra.

Skojigt!! Då bor du lite norrut tror jag!Terra mår bra i alla fall, kan jag hälsa. Men hon är inte sådär stormförtjust i att bo i hundgården. Alla är förtjsta i hennes personlighet, eftersom hon är så liten, nätt och gullig!

Ååå ja, hon är världens underbaraste! Saknar henne så! Ska åka ner och hälsa på henne snart, men det är så svårt att lämna henne igen . . . Krama henne riktigt från mig är du rar.
Jo jag bor ca 10 mil norr om Uppsala.
Ska du testa om en månad, testar de vid 15 månader nu? Eller är det olika. Den jag har nu ska in vid 18 månader har de sagt.

Nej, det är inte min.

Ska du testa om en månad, testar de vid 15 månader nu? Eller är det olika. Den jag har nu ska in vid 18 månader har de sagt.[/QUOTE]

Planen ligger att alla ska in och testas vid 15 månader. Allt för att statistiken på aveln ska bli så rätt som möjligt. De 2 första kullarna som är testade var 15 månader, och min valp komer ju att vara det. Men mitt kontrakt går också till hon är 18 månader. Kanske ngn typ av "säkerhetsmarginal" i tid för avelsstationen? Vad vet jag

Jag hade en granne som hade en sån hund , fast jag är inte säker om det var för försvaret. Detvar en blandras faktiskt mellan Sch/RR och den hunden finns idag hos (ABBA)Benny Anderson som "vakthund"

Jag förstår, är kanske en säkerhetsmarginal som du säger i händelse av löpning mm.

Hade en bekant som hade hund åt försvarsmakten. Men det är måånga år sedan! :o

*knappen*

Jag vet iallafall en som har hund åt dom just nu. Funderade själv på det ett tag men valde att inte göra det till slut.

Är det någon här som haft någon avelstik åt dom?

Själv har jag en 14-månaders som har O´Kawasaki som mamma.

Då måste ju din vara helsyskon med den hunden min kompis hade, för den hade O´Kawasaki som mamma. :) Hon fick den i slutet av oktober förra året. Men hon lämnade som sagt tillbaka den efter 2 veckor. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Är det några bukare som ska på mydog? Mig hittar ni i dobermannmontern (ffa på lördag fm) samt springandes runt på mässan. Som...
2
Svar
21
· Visningar
1 459
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 986
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 113
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka