Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Byt lösenord på mejlen för det första, men sen är frågan om det kanske är så enkelt att någon har en liknande mejladress som dig och har skrivit fel?Mycket obehagligt. Nu får jag mail om "välkommen till kundklubb si och så" ofta. Anmälan till SF-s kundkort osv. Någon använder min mailadress. Kan jag göra något själv för att detta ska upphöra?
Har du haft adressen länge? Jag skaffade en till adress för något år sen och då kom det mail från Facebook. Någon hade haft samma adress tidigare och reggat ett konto där. Har även fått ett mail från en okänd person som ville ge mig sin nya mailadress …Mycket obehagligt. Nu får jag mail om "välkommen till kundklubb si och så" ofta. Anmälan till SF-s kundkort osv. Någon använder min mailadress. Kan jag göra något själv för att detta ska upphöra?
Har du funderat på hur de får tag på din mail? Eftersom du säger att det nästan blivit hackat flera gånger?Den adressen är rätt gammal. Jag och min moster är de enda i Sverige med samma namn. Min mamma gav mig samma namn som hennes syster. Käckt...
Det har varit många försök tidigare att hacka min mail så lösenordet är bytt flera gånger.
Första och andra meningen hänger bara ihop om det är så att du har hela ditt namn som mailadress?Den adressen är rätt gammal. Jag och min moster är de enda i Sverige med samma namn. Min mamma gav mig samma namn som hennes syster. Käckt...
Det har varit många försök tidigare att hacka min mail så lösenordet är bytt flera gånger.
Jag har också någon med liknande mailadress som mig, tror det skiljer en bokstav. Händer ibland att jag får hennes mail. Hon har ett barn som spelar basket och jag har vid några tillfällen fått deras körschema till matcher, eller liknande, men också mail från kundklubb vid ett par tillfällen. Har bara mailat tillbaka till kundklubben och talat om att det inte är jag utan troligen en annan som velat bli medlem. De plockar alltid bort mig utan problem.
Och så klart meddelar jag basketklubben och andra att deras mail gått fel så att hon inte missar något.
Det händer ju bara några gånger om året, känns inte speciellt arbetssamtÅh vad snällt och engagerat av dig att hjälpa till sådär!
![]()
En självklarhet, tycker jagÅh vad snällt och engagerat av dig att hjälpa till sådär!
![]()
Det händer ju bara några gånger om året, känns inte speciellt arbetssamt![]()
En självklarhet, tycker jag![]()
Jag vet vad min moster heter. Hon har förnamn.efternamn identiskt med mitt namn. Hennes mailadress är identisk med min med den skillnaden att hon lagt till sitt födelseår mellan förnamnet och efternamnet eftersom jag redan hade mitt hela namn som mailadress. Min mosters intressen stämmer inte med de kundklubbar som jag har fått mail om, hon är över 70 år. Det finns två släkter i Sverige med vårt efternamn och tidigare när jag har Googlat har moster och jag varit ensamma om vårt namn.Första och andra meningen hänger bara ihop om det är så att du har hela ditt namn som mailadress?
Det finns en svensk person som har ett liknande namn som du, enligt google. Den personen saknar en bokstav i efternamnet jämfört med dig. Verkar också finnas minst en med samma namn som denna andra i Tyskland också.
Kanske någon som blandar ihop er? Dvs skriver din adress istället för den andra personens? Alltså tappar en bokstav i efternamnet?
Fast den bokstav jag talar om är ett NJag vet vad min moster heter. Hon har förnamn.efternamn identiskt med mitt namn. Hennes mailadress är identisk med min med den skillnaden att hon lagt till sitt födelseår mellan förnamnet och efternamnet eftersom jag redan hade mitt hela namn som mailadress. Min mosters intressen stämmer inte med de kundklubbar som jag har fått mail om, hon är över 70 år. Det finns två släkter i Sverige med vårt efternamn och tidigare när jag har Googlat har moster och jag varit ensamma om vårt namn.
Det som händer i Tyskland är att en bokstav inte finns i det tyska alfabetet och därför får man träffar på båda stavningarna.