Myggnät = kallare?

Aldrig påstått att det finns något men att ta bort det å sätta ditt det igen konstant är inget det håller för.
Men om jag förstått det rätt, om nu fönstret öppnas inåt - då är alltså myggbett på utsidan av fönstret?
Håller det bättre för väder och vind 365 dagar om året?

Du har motorvärmaren inkopplad under hela året?
Nej, inte inkopplad, men det sitter ju kvar i bilen, det var poängen.
Det fyller ingen funktion på sommaren. Men det sitter kvar på sin plats.
Jag demonterar inte, bara för att jag inte använder - när jag vet att det senare kommer ett behov igen.

Behövs väl inte? Jag brukar sätta mig i fönsterkarmen och i lugn och ro pilla med vad det nu behöver pillas med utanför.

Det går att göra saker enkelt och det går att göra det svårt, beroende på hur man vill ha det.
Har med om man är höjdrädd eller inte, du ska se mig på en tre trapps stege.

Men om jag förstått det rätt, om nu fönstret öppnas inåt - då är alltså myggbett på utsidan av fönstret?
För mig gör det det. Det går lätt sönder om man river av och sätter på det från kardborren hela tiden.

Motorvärmaren på min låtsasbil? Behöver ingen motorvärmare på min låtsasbil, den har samma temperatur oavsett på vintern.

Har du verkligen sån invasion av insekter att du behöver ha nät även när fönstret bara står på glänt?
Det kan man ha. Vi kan inte ha våra fönster öppna alls (inte ens på glänt bakom tjocka mörkläggningsgardiner i sovrummet) under sommaren utan att ha en mygginvasion rummet.... :mad:

Liknande trådar

Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
812
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag måste inse att jag har ett råttproblem. Förra året fick jag av grannen som är storbonde så han får köpa andra grejer än mig, men nu...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
4 675
Senast: Ramona
·
Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 705
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar