Myggnät = kallare?

Kan du förklara? Förstår inte hur det ska fungera med en ram iochmed att fönstret öppnas inåt och inte utåt. När jag hade fönster som gick utåt hade jag myggnät som satt på en träram.
Du öppnar fönstret och ställer dit ramen. Sen tar du bort den när du ska stänga.

Om du inte hade någon isolering där innan och utrymme nog att stänga fönstret med en extra kardborre emellan så borde det väl ha varit en del drag i det fönstret även innan? Fundersam om det skulle göra så stor skillnad att du blir helt stelfrusen ifall du inte sitter nära själva fönstret.
Det är inte något annat med uppvärmningen, som att t.ex. att elementen behöver luftas?

Kan du förklara? Förstår inte hur det ska fungera med en ram iochmed att fönstret öppnas inåt och inte utåt. När jag hade fönster som gick utåt hade jag myggnät som satt på en träram.
Du tar bort det då fönstret ska stängas. Ramen ska följa fönstrets mått och sitta på samma ställe där du idag har kardborren.
För att göra ramen behöver du såg och skruv. Gärna även lim innan.
Myggnätet spänns fast i ramen. Häftpistol är smitigt till det.
Sen är det bara att sätta dit den vid behöv.

Du tar bort det då fönstret ska stängas. Ramen ska följa fönstrets mått och sitta på samma ställe där du idag har kardborren.
För att göra ramen behöver du såg och skruv. Gärna även lim innan.
Myggnätet spänns fast i ramen. Häftpistol är smitigt till det.
Sen är det bara att sätta dit den vid behöv.
Funkar det när man har fönstret bara litet öppet? Just det att det går inåt gör det lite problematiskt, kan inte ha det helt öppet för då går det ut alldeles för mycket över soffan.

Du öppnar fönstret och ställer dit ramen. Sen tar du bort den när du ska stänga.

Om du inte hade någon isolering där innan och utrymme nog att stänga fönstret med en extra kardborre emellan så borde det väl ha varit en del drag i det fönstret även innan? Fundersam om det skulle göra så stor skillnad att du blir helt stelfrusen ifall du inte sitter nära själva fönstret.
Det är inte något annat med uppvärmningen, som att t.ex. att elementen behöver luftas?
Soffan står under fönstret, kan inte ha hela fönstret öppet för då går det rakt över soffan.

Funkar det när man har fönstret bara litet öppet? Just det att det går inåt gör det lite problematiskt, kan inte ha det helt öppet för då går det ut alldeles för mycket över soffan.
Du måste nog öppna iaf så att det blir halvöppet. Svårt annars att få in den.
Men annars kanske det finns någon annan snart lösning. Du har ju tid på dig (jag menar det dröjer ett tag till sommaren) :)

Du gör en ram som passar i fönsterbågen och med fönster öppet=ram i, fönster stängt= ram ur

Har du verkligen sån invasion av insekter att du behöver ha nät även när fönstret bara står på glänt?

Jag tror inte ni förstod min fråga.
Vad har ett myggnät för FUNKTION på ett STÄNGT fönster?
Tja, motorvärmaren i bilen har ju ingen funktion på sommaren, men jag monterar inte bort den för det. Den får liksom lov att sitta där och vara meningslös tills nästa gång den behövs. Eller nej, kanske inte förstår dig då... :p

Tja, motorvärmaren i bilen har ju ingen funktion på sommaren, men jag monterar inte bort den för det. Den får liksom lov att sitta där och vara meningslös tills nästa gång den behövs. Eller nej, kanske inte förstår dig då... :p
Du har motorvärmaren inkopplad under hela året?

Liknande trådar

Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
812
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag måste inse att jag har ett råttproblem. Förra året fick jag av grannen som är storbonde så han får köpa andra grejer än mig, men nu...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
4 675
Senast: Ramona
·
Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 705
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar