Myggnät = kallare?

Fönstret är det till höger med metalbiten å skruvarna. Fönstret öppnas inåt.
En bild i annan vinkel?
Min trötta hjärna kan inte få någon ordning i bilden.
Begrep inte ens vad som är fönster, vad som är karm och något nät ser jag inte. Var finns nät? Kardborrar?
Behöver lite vägledning :)

Fönstret är det till höger med metalbiten å skruvarna. Fönstret öppnas inåt.
Aha. Men då är skärpan på det öppnade fönstret och inte där borta där nätet är fäst.
Kanske öppna fönstret helt och bara fota karmen med nätet och "fästet"? Och så man ser hela karmens bredd.
Var det självhäftande kardborre du menade (som föreslogs ovan) eller någon annan sorts fäste?

Aha. Men då är skärpan på det öppnade fönstret och inte där borta där nätet är fäst.
Kanske öppna fönstret helt och bara fota karmen med nätet och "fästet"? Och så man ser hela karmens bredd.
Var det självhäftande kardborre du menade (som föreslogs ovan) eller någon annan sorts fäste?
Självhäftande kardborre.

23622411_1726477580697195_5328599978910810018_n.jpg

Syns det bättre?

Ja det där påverkar så att det blir ett mellanrum. Sätter man kardborren så så minskar den isolerande effekten. Så ta bort den helt och på innåtgående fönster är det bättre att antingen ta nätet utifrån eller göra en separat ram. Inte så som du har gjort det påverkar värmeförlusten
Japp, får ta bort det, för kallt i lägenheten nu kan inte röra fingrarna när jag sitter vid datorn efter en stund.
Utanför har jag ingen aning om hur jag ska få till det, bor 2 våningar upp.
Ram blir svårt eftersom fönstret öppnas inåt.

Japp, får ta bort det, för kallt i lägenheten nu kan inte röra fingrarna när jag sitter vid datorn efter en stund.
Utanför har jag ingen aning om hur jag ska få till det, bor 2 våningar upp.
Ram blir svårt eftersom fönstret öppnas inåt.
Ramen kan du snickra ihop själv (tex träkista) bara du vet måtten på samma ställe du har kardborren idag :). Det går ganska fort att göra

Ramen kan du snickra ihop själv (tex träkista) bara du vet måtten på samma ställe du har kardborren idag :). Det går ganska fort att göra
Kan du förklara? Förstår inte hur det ska fungera med en ram iochmed att fönstret öppnas inåt och inte utåt. När jag hade fönster som gick utåt hade jag myggnät som satt på en träram.

Liknande trådar

Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
812
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag måste inse att jag har ett råttproblem. Förra året fick jag av grannen som är storbonde så han får köpa andra grejer än mig, men nu...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
4 675
Senast: Ramona
·
Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 705
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar