MidnightSoul
Trådstartare
Kan det vara kallare i min lägenhet i år mot för förra året iochmed att jag har satt upp myggnät i fönstrena?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har myggnät i dina fönster i mitten på november, och undrar om det kan vara kallare i din lägenhet i år, gentemot förra året då du inte hade myggnät?Kan det vara kallare i min lägenhet i år mot för förra året iochmed att jag har satt upp myggnät i fönstrena?
Fönstret är inte öppetStäng fönstret
Det är sådant där myggnät som man sätter fast som ska kunna sitta uppe. Men tycker lägenheten är mycket kallare i år mot för förra året när jag inte hade myggnäten uppsatta.Du har myggnät i dina fönster i mitten på november, och undrar om det kan vara kallare i din lägenhet i år, gentemot förra året då du inte hade myggnät?
Om du lever efter konceptet [myggnät = fönster öppet] och [inte myggnät = fönster stängt] så är det fullt möjligt.
Det är sådant där myggnät som man sätter fast som ska kunna sitta uppe. Men tycker lägenheten är mycket kallare i år mot för förra året när jag inte hade myggnäten uppsatta.
Sitter uppe med sådant där själv häfftande grej som man sedan sätter fast nätet på om du förstår hur jag menar. Sitter mellan fönstret och fönsterkarmen om det är det det heter.Hur är det monterat för att det ska kunna påverka innetemperaturen?
Det är inte så att hyresvärden helt enkelt inte värmer upp till lika hög temperatur som förra året?
Mellan fönster och fönsterkarm ska det sitta tätningslist - inte nät.Sitter uppe med sådant där själv häfftande grej som man sedan sätter fast nätet på om du förstår hur jag menar. Sitter mellan fönstret och fönsterkarmen om det är det det heter.
Inte helt omöjligt men tyckte det kändes dragit i morse i köket när jag var därinne.
Sitter uppe med sådant där själv häfftande grej som man sedan sätter fast nätet på om du förstår hur jag menar. Sitter mellan fönstret och fönsterkarmen om det är det det heter.
Inte helt omöjligt men tyckte det kändes dragit i morse i köket när jag var därinne.
Precis, där det sitter. Fönstret går inåt. Får nog ta bort det.Mellan fönster och fönsterkarm ska det sitta tätningslist - inte nät.
Klart att det drar om du öppnat upp den springan med nät.
Undrar bara varföri hela friden du har nät på vintern?
Precis, där det sitter. Fönstret går inåt. Får nog ta bort det.
Lite sent för mig tror jagAlltså, va? Du beskriver verkligen helt obegripligt.
Menar du att det är självhäftande kardborreremsor som du sedan sätter myggnätet mot? Och att det sitter på insidan av bågen, inte mellan båge och karm?
För att fönstret går inåt kanskeMen varför är det monterat så? Det kan ju inte rimligen vara rätt?
Får fixa efter jobbet.@MidnightSoul
Jag tror att vi helt enkelt behöver ett foto för att kunna begripa
nej - ser inte nätet?Syns det hur det sitter?
nej - ser inte nätet?
Mysteriet tätnar.nej - ser inte nätet?
Fönstret är det till höger med metalbiten å skruvarna. Fönstret öppnas inåt.Det sitter en kardborre-remsa på ena sidan, men jag ser inte själva placeringen på fönstret.