Myggnät = kallare?

MidnightSoul

Trådstartare
Kan det vara kallare i min lägenhet i år mot för förra året iochmed att jag har satt upp myggnät i fönstrena?

Kan det vara kallare i min lägenhet i år mot för förra året iochmed att jag har satt upp myggnät i fönstrena?
Du har myggnät i dina fönster i mitten på november, och undrar om det kan vara kallare i din lägenhet i år, gentemot förra året då du inte hade myggnät?

Om du lever efter konceptet [myggnät = fönster öppet] och [inte myggnät = fönster stängt] så är det fullt möjligt.

Du har myggnät i dina fönster i mitten på november, och undrar om det kan vara kallare i din lägenhet i år, gentemot förra året då du inte hade myggnät?

Om du lever efter konceptet [myggnät = fönster öppet] och [inte myggnät = fönster stängt] så är det fullt möjligt.
Det är sådant där myggnät som man sätter fast som ska kunna sitta uppe. Men tycker lägenheten är mycket kallare i år mot för förra året när jag inte hade myggnäten uppsatta.

Det är sådant där myggnät som man sätter fast som ska kunna sitta uppe. Men tycker lägenheten är mycket kallare i år mot för förra året när jag inte hade myggnäten uppsatta.

Hur är det monterat för att det ska kunna påverka innetemperaturen?

Det är inte så att hyresvärden helt enkelt inte värmer upp till lika hög temperatur som förra året?

Hur är det monterat för att det ska kunna påverka innetemperaturen?

Det är inte så att hyresvärden helt enkelt inte värmer upp till lika hög temperatur som förra året?
Sitter uppe med sådant där själv häfftande grej som man sedan sätter fast nätet på om du förstår hur jag menar. Sitter mellan fönstret och fönsterkarmen om det är det det heter.

Inte helt omöjligt men tyckte det kändes dragit i morse i köket när jag var därinne.

Sitter uppe med sådant där själv häfftande grej som man sedan sätter fast nätet på om du förstår hur jag menar. Sitter mellan fönstret och fönsterkarmen om det är det det heter.

Inte helt omöjligt men tyckte det kändes dragit i morse i köket när jag var därinne.
Mellan fönster och fönsterkarm ska det sitta tätningslist - inte nät.

Klart att det drar om du öppnat upp den springan med nät.

Undrar bara varföri hela friden du har nät på vintern? :confused:

Alltså, va? Du beskriver verkligen helt obegripligt.

Menar du att det är självhäftande kardborreremsor som du sedan sätter myggnätet mot? Och att det sitter på insidan av bågen, inte mellan båge och karm?

Myggn_t_.jpg

Liknande trådar

Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
812
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag måste inse att jag har ett råttproblem. Förra året fick jag av grannen som är storbonde så han får köpa andra grejer än mig, men nu...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
4 675
Senast: Ramona
·
Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 705
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar