Möss och kaninmat!

Royal_724

Trådstartare
Mina kaniner bor i stallet. Hade lite problem förra året med att mössen åt upp kaninernas mat, men hände kanske 5 gånger. Men nu är det nån eller nåra envetna små saker som äter upp den. Varje gång jag kommer så är det bara smulor kvar!
Finns det nåt man kan göra åt det?

Sv: Möss och kaninmat!

Hahaha, om det funkade!
Har 3 egna, grannen har 1 och så har vi 2 friare här. Men inte hundan hjälper det!
Smarta små :devil:

Men då kan ju inte kaninerna äta ju! ;)
Maten har jag i en stor tunna. Men dem smyger fram på natten och äter ur deras matskålar!

Nja, kanske inte :D mina kaniner äter så fort så ev. möss för ingen chans :p blir tvungen att stänga in all mat på vintern.

Jamen kaninerna vill tydligen dela med sig till de andra Gnaget-medlemmarna! :D Annars jagar de väl bort mössen?

:rofl: Gnagare håller ihop! :rofl:

Tvivlar på att mina skulle våga jaga bort möss :rofl: eventuellt min galna, gamla Zid :devil:

Tycker inte mössen borde komma in när kaninerna är där, men men!
Får väl stänga in alla katter i stallet, fast då kanske jag riskerar att inte ha några kaniner kvar! :crazy:
Och inte kan jag precis sätta musfällor runt skålen :rofl:

Tycker inte mössen borde komma in när kaninerna är där, men men!
Får väl stänga in alla katter i stallet, fast då kanske jag riskerar att inte ha några kaniner kvar! :crazy:
Och inte kan jag precis sätta musfällor runt skålen :rofl:

Det går att använda sk. burfällor.
Musen kan gå in, men kommer inte ut. Och katten kan inte fastna.

Vittja fällan varje dag, och har du fångat en mus så är det bara att locka på katterna och släppa ut den. :d

Det går att använda sk. burfällor.
Musen kan gå in, men kommer inte ut. Och katten kan inte fastna.

Vittja fällan varje dag, och har du fångat en mus så är det bara att locka på katterna och släppa ut den. :d

Men usch... då är det väl bättre att göra det fort, och slå ihjäl det lilla kräket snabbt istället? :crazy:

Men usch... då är det väl bättre att göra det fort, och slå ihjäl det lilla kräket snabbt istället? :crazy:

Och missunna kissen att få leka med en munsbit???? Ne, det är så det går till i naturen. Inte sjutton har kisse med sig en klubba och klubbar ner musen innan den kalasar på den ;)

fast bara för att det är smulor och musbajs i skålen betyder det inte att det är mössen som kalasar på maten!;)

mina kaniner slänger i sig maten, sen kommer musen fram och sitter i skålen och slickar i sig smulorna, innan han går lämnar han några korvar!
det brukar han även göra i vattenskålen!:o

Då får man väl slå ihjäl den först och SEN ge den till katten. ;)
Fast då är det inte säkert att den äter upp den. :angel:

Med tanke på att katterna verkar vara jäkligt inkompetenta som musjägare så får de nog redan annan mat, så det gör nog inget... ;)
Dessutom, har inte möss inälvsparasiter som smittar till katter?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 695
Senast: Enya
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 028
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix