Möss och kaninmat!

Sv: Möss och kaninmat!

fast bara för att det är smulor och musbajs i skålen betyder det inte att det är mössen som kalasar på maten!;)

mina kaniner slänger i sig maten, sen kommer musen fram och sitter i skålen och slickar i sig smulorna, innan han går lämnar han några korvar!
det brukar han även göra i vattenskålen!:o

Tror ju inte att båda kaninerna har börjat samtidigt med att mala ner sin mat i småsmulor precis!
Och det är inte varje dag den är i småsmulor, utan kanske 3 ggr i veckan.
Så jag tror faktist det är mössen! ;)

Men hur mycket mat får kaninerna då? Oftast äter dem ju upp det jättefort :p

Mina är inga storätare!
Brukar lägga upp en full skål. Blir ca 3 dl. Och Frazze klara sig på det i 5-6 dagar. Och Lufzen 4 dagar.

Men konstigt nog så har inte mössen vart där sen i onsdags när jag startade tråden! :rofl:
Men dem kanske inte lyckades undkomma katterna denna gången! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 694
Senast: Enya
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 028
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix