MöRS sommarlätta 28/6

Sv: MöRS sommarlätta 28/6

Ändrade planer.
Ótur var halt idag(min typiska otur) så det blir Ási som åker med mig imorgon.

Synd beklagar men som sagt ska bli kul att se er!

Fatima

Godmorgon! :D
Snart smäller det. Åker hemifrån kl. 6. Önskar alla lycka till! :bump:

KL.

Jag har lite smygresultat :angel:

Angelica och Brjánn ligger tvåa inför A-finalen i tölten!

Sen så äger ju Beatelundarna som vanligt!
Michis/Ási - 1:a i tölt & fyrgång YR
Evelina/SF - 2:a i fyrgång YR
Kickan/Ketill - 2:a i fyrgång vuxen och delad 1:a i tölten
Anki/Tilberi - 1:a i fyrgång vuxen och delad 1:a i tölten
Bea/SF - B-final i tölten

:banana:

Väldigt OT.

men Kiickan, hur går det för Patricia som köpte Flosi? (visser står han på beatelund) Han ägdes innan av en familj i min klubb och jag tyckte bara han var den sötaste jag sett ungefär, med mycket gång. De har varit anmälda till ett par framtidstävlingar, men varit strukna varenda gång.

Nu ni... I rekordfart så är resultaten ute på MöRS hemsida nu. ;) Hoppas ni alla hade en rolig dag! Jag hade kul trots att ögon och hjärna värker efter månaders förberedelser och jobb med anmälningar, och en hel dags stirrande på en dataskärm och poäng.

Vad duktiga ni alla var!! :)

/Erica - webmaster i Mökkur Ryttarsällskap

För att inte tala om dig! Du har slitit som ett djur med detta!
Superorganiserat! :bow:

/Malin

*kl*
Jag är helt jätte rupernöjd. Två finaler idag, och tvp fina rossetter med mig hem! :bump: Men nu sover jag nästan så jag får uppdatera mera imorgon. :)

Jag var riktigt nöjd med Svalur och mina prestationer på MÖRS första officiella tävling.
Vi var med i både T7 och V5.
I T7 kom vi på 7:a i B-finalen på 4,97 (vilket innebär personrekord!!:):D:banana:) och han som verkligen hatar att gå i arbetstempo fann sig i att gå i det i finalen, men jag och de flesta som sett eller känner honom vet att han går bäst i mellantempo.
I V5 gick det desto bättre, tävlade med Michis och Ási samt Micke Billow och hans Sprengur.
Min kompis från Lövstaholm var också med på sitt 6åriga sto.
Svalur och jag kom 3:a med 5,46, ett nytt personrekord och trippel 7:a i skritten!!!:o:banana::D
Man blir alltid glad att höra när folk kommer fram och säger hur fantastisk skritten hans är.;):laugh:
Min mamma gick också till B-final med Brúda där de slutade på 8:e plats.

KL.

Anki/Tilberi - 1:a i fyrgång vuxen och delad 1:a i tölten

:banana:

Roligt att Anki och Tilberi vann både T7 och V5!!
Han är ju så söt och de passar verkligen ihop. Han verkar bli bara bättre och bättre!

För mig gick det både bra och dåligt. Efter en urkass uttagning i fyrgång på totalpoängen 4,97 så låg vi i B-final. Där slutade vi tvåa på 5,17, alltså 8e plats totalt.
Tölten gick bättre och jag gick ut på 5,20 strax efter Michis som ledde på 5,23. Han gick bättre i finalen och vi ledde efter arbetstempot på poängen 5,5 men när det valfria kom så hade vi inte en suck mot Michis och Micke :p Slutade på 5,42 och en tredjeplats :)

Verkligen en jätterolig dag! Bra organiserat MöRS!

Väldigt OT.

men Kiickan, hur går det för Patricia som köpte Flosi? (visser står han på beatelund) Han ägdes innan av en familj i min klubb och jag tyckte bara han var den sötaste jag sett ungefär, med mycket gång. De har varit anmälda till ett par framtidstävlingar, men varit strukna varenda gång.

Det går jättebra för dem! Han är så gullig lilla Flósi och visst har han mycket gång! Red honom en liten stund dagen innan BB open och han är jättetrevlig. Ser dem inte så mycket efter Patricia mest är ute på dagarna :)

Jag har väääldigt mycket bilder ifrån tävlingen, nästan 500 bilder. Jag försökte att få minst en bild på allas gångarter. Det är bara att höra av er om ni vill ha era bilder. De ska läggas ut på MÖRS hemsida www.mokkur.com så fort Erica får bilderna ifrån mig. Mvh/ Jeanette

För mig gick det både bra och dåligt. Efter en urkass uttagning i fyrgång på totalpoängen 4,97 så låg vi i B-final. Där slutade vi tvåa på 5,17, alltså 8e plats totalt.
Tölten gick bättre och jag gick ut på 5,20 strax efter Michis som ledde på 5,23. Han gick bättre i finalen och vi ledde efter arbetstempot på poängen 5,5 men när det valfria kom så hade vi inte en suck mot Michis och Micke :p Slutade på 5,42 och en tredjeplats :)

Verkligen en jätterolig dag! Bra organiserat MöRS!

Tack för berömmet till klubben, det är väldigt roligt att höra då vi ju faktiskt aldrig gjort detta förut. :)

Ville bara säga att jag verkligen gillar Brjann, det är alltid lika roligt att se er två på våra tävlingar! Han är jättesnygg och du rider honom bra!

/Erica

Tack för berömmet till klubben, det är väldigt roligt att höra då vi ju faktiskt aldrig gjort detta förut. :)

Ville bara säga att jag verkligen gillar Brjann, det är alltid lika roligt att se er två på våra tävlingar! Han är jättesnygg och du rider honom bra!

/Erica

Oj tack! :o:D
Det blev ju till och med tidigareläggningar. Det är inte ofta man får vara med om sån lyx på tävling! :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 219
Senast: Bison
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 315
Senast: Gunnar
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 380
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat