Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

+ Amk

Tack så mycket :)

Ja det är alltid kul att se andras bilder, och alltid kul när man har med någon som tar bilder åt en själv också!

bright_sara:

Vad fin Mary var!

Jag tänkte väl det! Denna förvirring måste vara ett tecken på att Morgantråden uppdateras för sällan!;) Jag har svårt att hålla koll, märker jag.

Ja men visst är hon det! Har sett bilder på honom och det syns ju verkligen att dom är släkt ;)

Jag tänkte väl det! Denna förvirring måste vara ett tecken på att Morgantråden uppdateras för sällan!;) Jag har svårt att hålla koll, märker jag.

Kanske dags att starta en ny tråd med tanke på att den här snart innehåller 950 inlägg. Tänk så kul det är med den här tråden o sicket intresse den har. Superkul för alla oss som älskar dessa fantastiska morganhästar <3 <3 <3

Och så fröken Mary, 4 gången under ryttare på minst ett år.
291867_10150383094951648_653951647_10637691_998767773_n.jpg

Åh. Vackra lilla Mary. Henne hade jag på foder ett litet tag när hon var 4-5 år. Är ju jättelängesen, vad roligt att se henne! :)

Jaså, vilket sammanträffande! Vi är väldigt nöjda med köpet av vår lilla dam men du får gärna berätta lite om hur hon var på den tiden.

*kl*

Som några av er redan läst på fb så var jag och Honey på hennes första tävling i lördags. Vi ställde upp i horsemanship w&t och pleasure w&t och vi vann horsemanshipen och kom fyra (av fyra :angel:) i pleasuren. Hon var supercool och skötte sig exemplariskt och jag är sååååå stolt :love:

Ja ibland är världen liten :)
Vi kände dom som hade Mary då, när hon var fyra. Dom hade ridit/suttit in henne och erbjöd sig att låna ut henne på foder till mig då jag kände att jag ville gå från ridskolan till egen häst. Annars hade jag aldrig letat efter en unghäst som förstahäst.

Tyvärr blev det fel då det var min första "egna" häst efter ridskolan. Unghäst som hon var blev hon stressad över att byta miljö, få en fd ponnyryttare som inte riktigt kunde läsa av vad hon behövde mm. Ibland ville hon inte gå, ibland var hon stressad. Tog hjälp av min westerntränare men kände ändå att jag inte klarade av henne så vi lämnade tillbaka henne. Kommer inte ihåg så mycket av den tiden då det var så himla längesen.:grin:Kommer bara ihåg att det var en himla vacker häst som jag tyckte det var synd att jag inte klarade av. Men det var bättre med en lite stabilare häst för mig just då, och mer rättvist mot Mary att lämna tillbaka henne. :)

Jag hoppas hon trivs hos dig :)

Kl
Jag vet inte hur det är med er men kan det vara en ide´att göra en Morgansida på Facebook istället. Där man kan bjuda in morganfolk. Vet inte om det är bättre, tänkte att fler kanske redan håller till där. Ha´det morganlovers!!!:)

Tack för svaret! Jag kan tänka mig att hon var ganska känslig, hon har en liknande historia som min Penny - som är en av de häftigaste hästar jag suttit på men de ska tas på rätt sätt.

Jag håller gärna till på både buke och fb. Har ett stort nätverk via fb med redan frälsta morganmänniskor men den här tråden är en ypperlig reklampelare utåt för de som är nyfikna på rasen.

T ex en sådan som jag då!:laugh:

Har alltid tittat till lite extra när det handlar om morganhästar, tycker de verkar ha många plus i kanten! Bra storlek, härliga rörelser, vackra och trevlig mentalitet ...

Jag har araber, föder upp i liten skala, och hade ett tag starka funderingar på att betäcka ett av mina ston med en morganhingst. Blev inte av då, men tanken lurar i bakhuvudet med jämna mellanrum.

Vill veta lite mer om mentaliteten hos morgan- påminner de om araben i psyket? Dvs känsliga, går att rida med tanken i stort sett, coola och älskar människor?

Du är så välkommen in i tråden!

Ja, det du beskriver stämmer i allra högsta grad in på en morgan. Var håller du till?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 392
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 479
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix