Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Han har inte så mycket val, han är ju Penny-son, de tenderar att bli ganska höga =)

Kul att det går så bra, arbetsamma morganhästar!

Jag tycker att det är trevligt med lite höjd också, runt 150 är perfekt. Men jag tenderar att få mindre och mindre hästar- frsta är på 1,53, den andra på 1, 48 och Lirio på 145.

*kl*

pic_183756402.jpg

pic_183756822.jpg

Här händer det inte mycket. Är så dåligt underlag överallt så det går inte att ta sig någonstans (snön som är på bilderna försvann tyvärr dagen efter den kom), så hästarna får lite vintervila innan träningen för sommarens alla tävlingar drar igång igen :)

Vad fina ni är, ni är nästan lite lika (om man får säga så:))

Vad ska ni tävla i?

Här växer mini för fullt, så inridningen har skjutits upp. Dock har jag suttit lite på honom, och han kan sträcka fram frambenet på kommando, även uppsuttet. han hänger också med som handhäst med min gamle Aswan, och de kutar ikapp och tycker det är vrålkul.

Haha, tack, ja det får man säga :p

Jag hoppas hon kommer att gilla reining så vi kan satsa på det, men annars gör vi något annat. Hittills har hon gått bra i horsemanship och pleasure. Trail har vi inte testat så mycket, men det skulle säkert också funka. Har iaf som mål i år att komma fram till vilka grenar det blir :)

Vad kul med lite trick :D Kan du inte lägga upp en bild?

Jag har faktiskt inga bilder på när vi tricksar, men många kompisar har det i sina mobiler... får be min kille plåta tricksen i helgen, så kan jag lägga upp dem här.

Jättehärligt! Vi har saknat det ett tag nu när det varit så knöligt i hagen.

Häftigt med skuttet, att han laddar så! :D

Hej
Underbart, vad duktiga ni e! Morganhästen e ju lättlärd, men det krävs ändå jobb! Tack för att vi fick se era tricks, var jätteroligt att se!
Här hemma har vi pause o Charles har fått sig en förtjänt vintervila!

Fantastiskt att se er två! Jag delar länken på SMHFs fb-sida. Ser framemot era framsteg på riks i sommar!

Tack alla för berömmet, vi suger åt oss. Klart du kan lägga ut den Sara, jag hjälper gärna till och skryter om Morganhästen. :)

Det krävs inte så hemskt mycket tid att få Lirio att tricksa, men väldigt mycket timing och funderande på hur det går enklast och säkrast att lära in nya tricks.

Oj vad duktiga ni är! :bow::bow: Jag och pajen har verkligen en bit kvar, men super med lite mera tips

*kl*

Ni som kan det här bättre än jag... Spelar det någon roll vem som står som registrerad ägare i AMHA? Honey är fortfarande reggad på uppfödaren där, förra ägaren brydde sig inte om att ändra och jag undrar hur mycket, och i såfall vad och när, det påverkar mig? Någon med koll?

Vänta tills vi får godkänd reciprocity så kommer det nog ändras automatiskt. Vi väntar besked från AMHA inom det närmsta. Reciprocityn innebär att våra hästar automatiskt blir reggade i AMHA enligt vårt register.

Grattis Sveriges alla Morganhästar, nu är ni officiellt ansedda som Morgans även i moderlandet USA! Reciprocity-ansökan är godkänd meddelade AMHAs registrator idag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 364
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 479
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix