Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Har haft ute IR-terapeut som hittade ett problem precis på det stället där jag trodde det fanns - utan att jag överhuvudtaget nämnde vad som var fel på hästen... Så han behandlade och sa att sen skulle det bli bra - och det blev det ju!

Så spännande att höra om Lirio, ser framemot att få se honom blomma ut till våren - precis som Betty kommer att göra. Ska mäta henne och se hur mkt hon vuxit på två månader.

Även här går det framåt med stora kliv. Ärligt talat så för tre månader sen hade jag tappat hoppet helt, jag trodde aldrig att jag skulle få sitta på honom! Men så igår, en liten glädjetår kom det allt, min underbara, fantastiska häst, ska jag äntligen få rida?!

Vad kul, grattis till ritten! Jag kanske har missat något, varför trodde du inte at du skulle få rida honom?

Bright_ sara: Jag hae en liknande erfarenhet med min Aswan i somras- helt plötsligt kändes han stel och ovillig. Equiterapeut kom och hittade en låsning på samma ställe som jag trott var orsaken, och behandlade. Efter någon månad blev han bra igen. Det är tur att vi har fingertoppskänsla ;)

Mätte Betty igår, hon var 147/152 - har vuxit en cm både fram och bak denna månaden.

Vi har haft en massa strul fram och tillbaka, han har slängt av mig trots att jag aldrig suttit på honom, varit livrädd för sadel och täcken, stegrat och kastat sig när jag jobbat med honom. Men nu äntligen är det påväg stadigt åt rätt håll!

Då förstår jag. Det måste kännas ännu härligare när det väl fungerar efter så mycket tålamod. :)

Ceazar var 124/127 när jag mätte honom igår.

Det finns en par mycket trevliga Morganhästar till salu just nu..

Inte är väl du på jakt? Jag har hela hagen full av hästar, jag vet inte varifrån de kom... :D Lirio är nu riktigt jämn och fin i kroppen, skulle tro att han är runt 140 både fram och bak. Jag ska ta lite foton på gulletrollet nu under mina 3 veckor långa julledighet.

Nej jag har fullt upp med att försöka sälja min, men det är släktingar till honom. Ska också ta ett par nya bilder. Ridhuset är snart klart, de håller på med topplagret nu så sen blir det en ny video!

Nej, ändå upp till 165 är ovanligt men jag känner till en handfull på 160 och det har varit ett par hingstar i avel nu som ger stora avkommor så det kommer att öka.

SC Island Centavo och Viewhill Sunrise framförallt. Sen finns det ett par unga hingstar (bland annat Justin Isterics som jag betäckt med inför nästa år) som själva är stora men ännu inte fått några avkommor.

Nu har jag tagit några nya bilder på Lirio, och hittade en som är tagen för ett par veckor sedan:

Vad händer i Örebro? Det kanske är dags för mig att läsa det fina Morganbladet som kom idag :D Vilken härlig bild det är på er på framsidan, Sara!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 503
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 483
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025