Morganhästar tråd 3

Sv: Morganhästar tråd 3

Han ger ju ett betydligt större intryck, men det har jag iofs märkt med många morgans i ponnystrl - man blir förvånad när man hör höjden för man tror att de åtminstone är 2 cm större. Ska bli spännande att fortsätta följa era äventyr i vår.
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Jag tror Lirio ligger runt 149 nu. Men långt ifrån färdigväxt än.... Den pållen får man vänta på.
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Det var ju bra, läste igenom våran gamla tråd igår där du var rädd för att han skulle bli c-ponny och jag och Ingela bedyrade att nej nej, han måste bli 150 ;). Sån tur att vi hade rätt. :D
 
Sv: Morganhästar tråd 3

*kl*

Hur går det för alla er nu då? Vad har ni för mål och planer med det nya året?
Själv har jag tänkt jobba mer på att få upp Pajs självförtroende ute, och såklart få henne att lita mer på mig och våga slappna av mer i nya miljöer. Ska också försöka tävla så mycket jag bara har råd och tid.
Har tänkt försöka satsa på trail, horsemanship och reining iår. Trail för att hon ska fokusera på vad som händer inne på banan mer än vad som händer utanför, horsemanship för att träna på att rida bland flera hästar samtidigt, det händer inte så ofta. Och reining för att det är ju det jag vill syssla med så småningom.

Och så ska vi försöka komma iväg och testa lite kor snart också. Tror att hon borde tycka det är kul bara hon (och jag för den delen också) kommer på vad det är hon ska göra

img_2770_5109712be087c3631a342bce.jpg
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Här har vi inridning på g! Träningshelg med Janne Kalma 2-3 mars och sedan är vi nog igång =)

Vilka har planer på att åka till riks?
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Oh vad spännande. Vad var det du ska göra med din?

Jag ska absolut försöka ta mig till rikset, men jag får se hur jag har det med cash och tid. Men kommer vi så ska jag försöka vara med i fler klasser än förra året, och göra det något bättre också :angel:
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Och vi tränar på för fullt, närmast tävlingsmässigt är det dressyr som står på schemat men vi har en hel del grundarbete, bärighet och balans kvar innan vi är i skick igen efter föräldraledigheterna. ;) Sen tänkte vi hinna med ett par westerntävlingar också i år, varav reining, pleasure och w. riding tår på schemat. Och så var det det där med kor ja - i april nån gång så verkar det som att vi kan få testa riktiga kossor, tills dess så blir det träning med låtsas-kon på tråd. :D

Ungdomarna vilar just nu för de är båda i växtfas, men lite trail in hand ska de få göra i vår och sommar, samt så ska William få ha vagn så fort det blir väder igen. Nu är här bara snö..
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Ja men vad kul att komma igång lite igen! När blir första tävlingen då?
Är så himla roligt att kombinera olika dicipliner. Blir ju så mycket mer variation i livet då. Själv var vi och hoppade lite idag, och det ska vi verkligen göra fler gånger. Tror Paj tyckte det var roligt trots min extrema obalans haha!
Siktar ni fortfarande på chappen eller?
Ska kanske fara och testa kor på lördag, är sjukt peppad på det!
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Apollo är ju numera valack, som någon kanske sett, men vi åker nog till rikset ändå och rider dressyren och kanske hoppningen. Men jag är inte hundra, V vet inte riktigt vilka hon ska med sig än, finns ju ett par att välja på. :)
k535f6.jpg
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Jag lär åka till RIKS, om jag inte är helt slut efter det stundande bröllopet.

Våra planer för året är att fortsätta köra mycket, det tycker vi båda är superkul och jag vill gärna dressyrköra i vår när underlaget är bättre. Dessutom åker vi iväg på en träningsvecka redan nu på söndag, då är det tricktrning och AR på schemat i dagarna fem.... jätteroligt! Ridmässigt fortsätter vi med skolor i skritt, så småningom även i trav. Dessutom ska vi ut och göra skogarna osäkra, vilket Lirio tycker är svinkul. Jag är nyss hemkommen efter en härlig tur med mycket galopp i snön, det är en otrolig liten häst jag har med 300 kg energi. :love:
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Oh vad spännande. Vad var det du ska göra med din?

Jag ska absolut försöka ta mig till rikset, men jag får se hur jag har det med cash och tid. Men kommer vi så ska jag försöka vara med i fler klasser än förra året, och göra det något bättre också :angel:

Vi ska göra ALLT! Precis sådär bra som en morgan gör det :love:
 
Sv: Morganhästar tråd 3

*kl på migsjälv*

Imorgon blir det av, då ska vi testa kossor! Är jättepeppad på det, så det ska verkligen bli skitroligt!! :banana: :banana:
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Super!! Å vad smart att sätta mobilen på sargen! Det borde jag också göra när jag rider..
 
Sv: Morganhästar tråd 3

kL
Kan inte låta bli att skryta lite med att ett av pusslen som ett leksaksföretag för tillfället gör reklam för här inne på bukefalos, föreställer mitt morgansto Idets serendipitys wish. (Det med två bilder av en palomino mot en blå bakrund. ) Jag har aldrig lyckat lägga in bilder på henne här, men nu kan ni se hur hon såg ut för 2,5 år sedan,i en tecknad form =)
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
22 23 24
Svar
469
· Visningar
12 591
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
324
· Visningar
30 391
Senast: Emuliiaa
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
54 55 56
Svar
1 117
· Visningar
78 981
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp