Spännande och intressanta hus till salu, del 2

Varför så billigt? Vad är haken? :eek:
Man får ju en del för pengarna! :)
Vi klurade ut några hakar, svårt att nyttja marken bra, på grund av formen på fastigheten. Om man t.ex vill ha beteshagar är det trixigt. En järnväg nära, en bilväg (dock grusväg) som delar fastigheten. Alla dessa är lite dealbrakers, framförallt för maken. Sen ligger det ju inte centralt direkt till någon större stad. Annars hade vi nog åkt på visning 😅
 
Man får ju en del för pengarna! :)
Vi klurade ut några hakar, svårt att nyttja marken bra, på grund av formen på fastigheten. Om man t.ex vill ha beteshagar är det trixigt. En järnväg nära, en bilväg (dock grusväg) som delar fastigheten. Alla dessa är lite dealbrakers, framförallt för maken. Sen ligger det ju inte centralt direkt till någon större stad. Annars hade vi nog åkt på visning 😅
Ja, som gård att ha större djur på passade den ju inte, Men jag har sett betydligt värre lägen för långt mer pengar och iofs Eksjö men det är ju inte superlångt till Jönköping?
Jaja, jag ska inte flytta - men det där var en helt klart läcker gård!
 
Man får ju en del för pengarna! :)
Vi klurade ut några hakar, svårt att nyttja marken bra, på grund av formen på fastigheten. Om man t.ex vill ha beteshagar är det trixigt. En järnväg nära, en bilväg (dock grusväg) som delar fastigheten. Alla dessa är lite dealbrakers, framförallt för maken. Sen ligger det ju inte centralt direkt till någon större stad. Annars hade vi nog åkt på visning 😅
Tror att det ska byggas en stor vindkraftpark i närheten.
 
Är det någon som blir sugen på en alldeles egen flygplats kanske?

https://www.hemnet.se/bostad/gard-vindelns-kommun-amsele-flygbas-21410291

Av alla fastigheter jag sett till salu tillhör flygplatser definitivt inte till vanligheterna.

Frågan är bara, hur man ska använda sin nyköpta flygplats...
Jag skulle, i den roligaste av världar, använda fastigheten som just flygplats. :banana: Fast jag anar att underlaget i form av allmänflyg är litet haltande i de trakterna, det finns redan minst en avsomnad f d militärflygplats i närheten (Vindelns flygplats). Och Lycksele.
 
Är det någon som blir sugen på en alldeles egen flygplats kanske?

https://www.hemnet.se/bostad/gard-vindelns-kommun-amsele-flygbas-21410291

Av alla fastigheter jag sett till salu tillhör flygplatser definitivt inte till vanligheterna.

Frågan är bara, hur man ska använda sin nyköpta flygplats...
Min gissning är att den inte är till salu så väldigt länge till med tanke på världsläget. Jag gissar att staten kommer ha åsikter om en köpare och användning av den.
 
Min gissning är att den inte är till salu så väldigt länge till med tanke på världsläget. Jag gissar att staten kommer ha åsikter om en köpare och användning av den.
Ja, vi får väl se. Min gissning är att det i praktiken är övermäktigt på flera sätt att ta avlagda krigsflygfält och vägbaser i drift igen på ett strukturerat sätt (och samma med exempelvis de flesta berganläggningar som avställda ledningscentraler m m), annat än i specifika undantagsfall. Men visst, just den här ser ju ut att vara hyfsat intakt.
 
Min gissning är att den inte är till salu så väldigt länge till med tanke på världsläget. Jag gissar att staten kommer ha åsikter om en köpare och användning av den.
Så är det i vårt närområde det var en fd flygplats till salu för mer än 10 år sedan och den fick du inte göra vad du vill med.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp