Morganhästar tråd 3

Börjar fundera på att införskaffa en dressyrsadel till min bebbe, vad har ni för märke som passar en morganrygg?
 
Börjar fundera på att införskaffa en dressyrsadel till min bebbe, vad har ni för märke som passar en morganrygg?
Det finns inget märke som passar "en morganrygg". Alla hästar, oavsett om de är fullblod, nordsvenska, connemara osv. kan de vara svankiga, överbyggda, rak rygg osv. Har ingenting med ras att göra. Sen är det inte ovanligt att ryggen ändrar sig iom att hästen tränas.
 
Förstår väl jag med att ingen är precis likadan, ville bara höra vad folk har till sin morgan då jag har svårt att hitta sadelmärken som har lite bredare bom. Många av de morganhästar jag har träffat har vart ganska runda över ryggen därför ville jag ha tips om vilka märken som folk har som passar sina morgans så kan jag börja kika lite på de märkena ;)
 
Förstår väl jag med att ingen är precis likadan, ville bara höra vad folk har till sin morgan då jag har svårt att hitta sadelmärken som har lite bredare bom. Många av de morganhästar jag har träffat har vart ganska runda över ryggen därför ville jag ha tips om vilka märken som folk har som passar sina morgans så kan jag börja kika lite på de märkena ;)

Hej
Längesedan jag var inne här, o ser att det var ett tag sen du la upp ditt inlägg. Förhoppningsvis har du hittat en dressyrsadel, annars... Så kan jag tipsa dig att prova en Spalding finesse! Jag har en på min Morgan utprovad av en sadelutprovare, vet två till som har spalding på sina morgans. Lycka till! Mvh Veronica
 
Jag skaffade mig min första Morgan för drygt ett år sedan, en liten dam född -13. Billie Jean. Har ingen erfarenhet sen tidigare av rasen, men det känns som en ras som passar mig och hittills uppfyller hon alla förväntningar.

Bild från i somras
10487256_10154352051725061_5164916697711122429_n.jpg


Kul att få se lite andra morgans!
 
Vad kul. Jo det blir att åka dit ändå, har velat ett tag eftersom nationals alltid går här i Skara samma helg. Så tråkigt att behöva välja :(



[img]
 
Umm Hmm det kanake hon är. Sonny och romance är hon efter iaf. Men ja hon kommer med. Lirio var den som kunde massa trix va?
 
Vad kul.
För oss blir det hoppning, wr, re, trail horsemanship och dressyr. Har inte bestämt vilket program än bara
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
22 23 24
Svar
468
· Visningar
12 588
Senast: doppler
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
324
· Visningar
30 386
Senast: Emuliiaa
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
54 55 56
Svar
1 117
· Visningar
78 978
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp