Morganhästar tråd 3

Sv: Morganhästar tråd 3

Ja, jag såg bilden då uppfödaren la ut den - härligt att hon äntligen kommit hem och vad fin hon har blivit sen ifjol. Hon ser så stor ut, hur hög är hon nu?

Visst har hon utvecklats!

Jag vet inte hur stor hon är faktiskt. Hon blev mätt till ca 153 cm i mars/april tror jag att det var. Tyvärr har jag ingen bra mätstock men skulle tro (och hoppas) att hon ligger runt 155+ cm. Hade tänkt att hon skulle sluta på 160 cm ( i alla fall om jag får önska - jag är så lång så det behövs nog).
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Skoj att se vad ni tar med er. Hur gammal är han? Tävlar han om unghästtrophyn?

Om ditt erbjudande att visa Lirio står kvar tar jag tacksamt emot det, det vore hemskt roligt. Jag är ingen begåvning vad gäller det där med uppvisande. Vill du isåfall att jag lär honom stå isär med benen? Han kan ju bergsgeten, så ska inte vara så svårt att lära honom ställa isär benen istället för ihop.
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Han är ett, ska vara med i löshoppning, trail-in-hand och visningsklassen - vi har inte hunnit med att börja tömköra än men det är ingen brådska.

Jag visar honom gärna och träna lite på att han ska ställa benen lite isär, det behöver inte vara överdrivet.
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Jag förstår verkligen att ni inte deltar i tömkörningen, kan man inte tävla om unghästtrophyn ändå? Man kanske måste ställa upp i alla grenar för att ha en chans? Kul att det kommer pållar med varierande ålder. Är stoet ni tar med det där fina som Sandra hade förut? S.... någonting?

Då ska vi se om Lirio kan lära sig lyfta fram frambenen, bra med lite nya tricks.
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Nej man kan tävla om den ändå, man måste vara med i minst 3 grenar. Huvudsaken är att det är bra träning för honom att komma ut och sen hur det går är mindre viktigt. :) Ja, det är Sandras förra sto men inte den du tänker på utan detta är Candy.
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Enligt min mätstatistik borde hon sluta kring 157 men hon verkar ha mycket kropp från pappa så hon kommer nog vara mycket häst att rida. Ska bli mycket spännande att se henne utvecklas!
 
Sv: Morganhästar tråd 3

*kl*

Nixon går på bete och har inte sett en borste på 20 dagar :p
33134584.jpg

33134566.jpg

33134538.jpg

33134591.jpg

33134592.jpg
 
Sv: Morganhästar tråd 3

*kl*


Ni som varit med förr.. Det blir ju första året på rikset för mig och Paj och det ska bli jättekul. Men jag undrar hur trailbanorna brukar se ut? Fast eller repgrind och är det alltid med pressenning? Slogs av tanken att ev efteranmäla mig till den efter att vi backat genom grind hemma idag utan allt för stora problem, andra gången vi testade grind öht :)
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Meh, jag ser ingen pressning! Är jag blind? Nå får väl se hur jag gör, det går väl alltid att efteranmäla sig på plats om det skulle vara så :P
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Vi fick nog ingen bild på den.. Banan kommer iaf finnas uppe för beskådan. Den brukar inte vara översvår.
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Tack för bilderna ändå :)
Får väl se hur vi känner oss på plats, trailen gick ju på söndagen och alla våra andra på lördagen så vi har lite tid att fundera
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Jag har bara deltagit i trail-in-hand, men det är ju samma hinder som i trailen om jag inte missminner mig. Det har varit med presenningar de senaste två åren, men de har varit nedtyngda i ändarna och inte särskilt prassliga. Grind kan vara både fast eller en enkel med snöre, så jag skulle öva på båda delar.

Vad roligt att du ska dit! Vad är det du heter?
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Ja det brukar ju vara ungefär samma saker. Aha då vet jag, men jag tror bog ändå vi skippar trailen iår, åker bort hela vecka nu och sen är det ju bara 5 dagar kvar innan rikset är så vi lugnar oss lite. Linnea heter jag och hästen är ju Ice farceurs honey. Vilka är ni då? :)
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Jag vet ju att du är tävlingsmänniska men ifjol startade jag i trailen på en häst jag aldrig suttit på förrän 10 min innan och som inte sett en trailbana i sitt liv och det gick alldeles utmärkt - förutom presenningen där jag fick hoppa av och visa henne att den inte var farlig så vi diskade oss - så självklart kan du och Honey också ;)
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Hahaha det var vågat! :p får väl se hur vi gör men nu är jag bara sugen på kossor hihi :D


*delvis knapp*
Skrev ett inlägg på fb tidigare i veckan men det verkar inte kommit fram, men varför är det inte någon wh klass med?
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Anna heter jag, kommer från Östergötland och jag har ju ett halvsyskon till din, som kallas Lirio och också har Sonny som pappa. Han är fyra år och ser ut såhär:

img-8451.jpg
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Ja men just det, de var ju ni som gjorde så mycket tricks! :) Vilka klasser på rikset blir det för er då?
 
Sv: Morganhästar tråd 3

Just, vi tricksar en del. Han ställer upp i tömkörning, pleasurekörning, löshoppning och visning.
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
22 23 24
Svar
469
· Visningar
12 588
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
324
· Visningar
30 391
Senast: Emuliiaa
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
54 55 56
Svar
1 117
· Visningar
78 981
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp