W
Willebillebus
Sv: Mjölkersättning
Matar han henne med flaska då?
Min grabb är snart 8 veckor och jag har inte vågat ge honom något annat än bröstet.
Har 2 timmar på mig i stallet, får stressa som sjutton för att hinna rida och måste hela tiden titta på klockan för att hinna tillbaka, då han äter allt mellan varannan till var fjärde timma vill jag inte riskera att han blir hungrig.
Så det vore jättebra om sambon kunde ge honom ersättning när jag är borta så jag slipper stressa.
Jag kan inte pumpa ut, funkar inte på mina bröst
Hur gjorde ni? Vande ni in henne på ersättningen eller bara "körde på" direkt?
Nu ät Tyra 6 hela veckor och jag börjar smått få rid abstinens Men då kommer jag vara borta lite längre stunder i stallet och dotter behöver något att äta när jag inte är hemma.
Visst kan jag pumpa ur mjölk som sambon kan värma och ge, men tycker detta tar lång tid. Så sambon får ge henne mjölkersättning de tiden på dan som jag är borta.
Nu till min fråga!
Köpte nestlé mjölkersättning, där står det att man ska koka upp vattnet och sen blanda pulver. Kan man inte bara köra in vattnet i micron och sen blanda pulvret? Eller har det med att man ska koka vattnet så det destilleras?
Matar han henne med flaska då?
Min grabb är snart 8 veckor och jag har inte vågat ge honom något annat än bröstet.
Har 2 timmar på mig i stallet, får stressa som sjutton för att hinna rida och måste hela tiden titta på klockan för att hinna tillbaka, då han äter allt mellan varannan till var fjärde timma vill jag inte riskera att han blir hungrig.
Så det vore jättebra om sambon kunde ge honom ersättning när jag är borta så jag slipper stressa.
Jag kan inte pumpa ut, funkar inte på mina bröst
Hur gjorde ni? Vande ni in henne på ersättningen eller bara "körde på" direkt?